03
شنبه 4 شهریور 1402
شماره 8867
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترامپ با قید وثیقه 200هزار دلاری آزاد شد

کیوسک
شامگاه پنجشنبه برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک رئیس‌جمهور سابق این کشور در برابر دوربین پلیس قرار گرفت تا پیش از بازداشت از او تصویربرداری شود.
ویژه
آمریکا برخی از جنبه‌های برنامه اتمی خود را همچنان به‌صورت مخفیانه پیش می‌‎برد.
بیش از 90درصد کشورهایی که تل‌آویو برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس دولت نامشروع رژیم‌صهیونیستی از آنها دعوت کرده، به این دعوت پاسخ نداده‎اند.
عکس‌ نوشت
محمد العلاوی، روزنامه‌نگار تحقیقی مصری، فاش کرده که ولودیمیر زلینسکی رئیس‌جمهور اوکراین، یک ویلای لوکس و گران‌قیمت به ارزش حدود 5میلیون دلار در مصر خریداری کرده است.

بریکس قدرتمندتر با حضور ایران

بیشتر رسانه‌های بین‌المللی عضویت ایران به همراه 5 کشور دیگر در سازمان بریکس را باعث تقویت جایگاه و نفوذ این سازمان در سطح معادلات بین‌المللی در برابر غرب دانسته‌اند
گزارش
کمتر از یک هفته پس از آنکه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا اوفَک با انتشار بیانیه‌ای از تحریم برخی افراد و شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه انرژی خبر داد، 13هزار کیلومتر دورتر از واشنگتن در شهر ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، رهبران 5کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با عضویت کشورمان در سازمان اقتصادی بریکس موافقت کردند که همگی از سران و مؤسسان اولیه سازمان بریکس به شمار می‌روند.
اروپا روی لبه آتشفشان در حرکت است

اروپا روی لبه آتشفشان در حرکت است

نیکلا سارکوزی: فشار غرب برای الحاق اوکراین به ناتو تنها می‌تواند به تشدید درگیری با روسیه منجر شود.
جهان‌نما/استفاده از واژه خلیج‌فارس توسط پوتین در اجلاس بریکس
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در جریان سخنرانی در نشست بریکس در آفریقای جنوبی که مجازی صورت گرفت، از واژه خلیج‌فارس در توضیح طرح‌های ارتباطی گروه بریکس استفاده کرد که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
خسارت مادی آتش‌سوزی در جزیره مائویی از ۴ تا ۶میلیارد دلار برآورد شده است.