05
پنج شنبه 16 مرداد 1399
شماره 8007
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این تابستان ستمدیده از بازی‌های تلخ کرونا

یادداشت اول
نسیمی نازنین و دلسوز نیمه‌شب دست می‌کشد روی سرتابستان ستمدیده از بازی‌های تلخ کرونا که حال شب‌بیداران راخرام وخواب می‌کند تا من یادم برود آن گمشده هنوز پیدانشده است؛ بیست‌وچند ساله و در جست‌وجوی محبت رفته بود. تازه باز آمده بود.
ویژه
دیگر زورمان به گرمای تابستان نمی‌رسد.
همه ما این روزهای کشدار کرونایی را به یک شکلی سپری می‌کنیم. یک سری‌مان از این فرصت استفاده کرده و درس می‌خوانیم، عده‌ای سرمان را با کارهای پروژه‌ای و فعالیت‌هایی که نیاز به حضور فیزیکی ندارند، گرم می‌کنیم، بعضی‌هایمان به کارهای عقب‌افتاده‌ای می‌رسیم که همیشه منتظر فرصتی برای انجام آنها بودیم و تعدادی از ما هم سعی می‌کنیم با انجام بازی‌های مختلف، این خانه‌نشینی اجباری را تاب‌بیاوریم.
خواهران منصوریان یک دهه درخشان را در ورزش پشت‌سر گذاشته‌اند و به واسطه انبوه مدال‌هایی که در مسابقات جهانی و آسیایی به گردن آویخته‌اند به خواهران افسانه‌ای ورزش ایران بدل شده‌اند.
در سال1280 شمسی بود که در محله ابرقوی قم به دنیا آمد. خانه‌ای گلی و کوچک داشتند.
قدیم‌ها هر چیزی که به دستت می‌رسید کار دست بود؛ از کاسه و بشقاب بگیر تا فرش زیر پا. کار هم کار استادکار راسته بازار بود.

یادگار ادیب و علامه معاصر

این دنیا عالم گذر است و خوشا به حال کسی که با رفتن خود از این دنیا اثری ماندگار و فضیلتی جاری از خود به جای می‌گذارد.
من دو بار ناصر‌الدین شاه شدم

من دو بار ناصر‌الدین شاه شدم

چهره آرام و موجهی دارد و مثل اغلب نقش‌هایش، با متانت و آرامش خاصی صحبت می‌کند.
کلنگی که تهران را بزرگ کرد
کلنگی که تهران را بزرگ کرد
ماجرای کلنگ طلایی ناصرالدین شاه که با زمین‌زدن آن، طرح گسترش پایتخت کلید خورد
تهران که از همان ابتدا شهری به این درندشتی با میلیون‌ها نفر جمعیت نبود. دِهی بود در نزدیکی شهر ری که به دستور شاه‌طهماسب صفوی دور تا دور آن را خندقی کنده و با 114برج به‌تعداد سوره‌های قرآن محصور کرده بودند.
جماعت کلکسیونر زندگی عادی ندارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از اتفاقات جالبی که این روزها و سال‌ها افتاده، آن است که می‌توانید از طریق سایت‌های پخش فیلم و اپلیکیشن‌های مربوطه و شبیه آن، روی نمایشگرهای داخل خانه هم فیلم‌ها را آنلاین و غیرآنلاین تماشا کنید.