5
پنج شنبه 2 مرداد 1399
شماره 7995
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ما به سیاره دیگری پرتاب شده‌ایم دلبندم!

یادداشت اول
همه آن آرزوهای عزیز که خود را آماده دیدار با بستگان و دوستان خاطره کرده بود در قلاب کرشمه کلماتی ساده اسیر شد تا همه ما اعضای 2 خانواده نسبتا بزرگ از رفتن باز بمانند.
ویژه
از اسفند‌ماه سال گذشته که شیوع ویروس کرونا همه‌مان را خانه‌نشین کرد، مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و فامیلی به کمترین مقدار خودش رسید.
پهلوی دوم و نیروهای مذهبی و مبارز و مردم، در تقاطع‌های زیادی با هم برخورد داشتند.
قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی تهران سوت و کورترین روزهای عمرش را سپری می‌کند.
تا همین چند سال پیش، استفاده از عینک آفتابی بیشتر از آنکه یک ضرورت برای حفظ سلامتی چشم‌ها باشد، با هدف زیبایی یا کامل کردن تیپ و ظاهر افراد انجام می‌شد.
خانه‌های قدیمی و معماری بومی بخشی از حافظه تاریخی یک شهر به شمار می‌روند که امروزه یادگارهای آن جزو میراث فرهنگی ما و حتی آیندگان سرزمین‌مان است.

سوژه فیلم‌هایم را از مردم می‌گیرم

پوران درخشنده را با فیلم‌های متفاوت می‌شناسیم.
رنگ دیگر زندگی در دنیای کتاب‌ها

رنگ دیگر زندگی در دنیای کتاب‌ها

نام ارسلان فصیحی به ‌عنوان مترجمی که مخاطبان به‌ کار او اعتماد دارند، روی جلد کتاب‌هایی از ادبیات ترکیه زیاد دیده شده است.
آتوسا در حسن‌آباد
آتوسا در حسن‌آباد
اگر تاکنون گذرتان به میدان حسن‌آباد افتاده باشد، حتما در ضلع جنوبی این میدان، درست کنار ایستگاه متروی حسن‌آباد، نگاه‌تان به مجسمه بزرگی افتاده که روی یک سکوی سیاه نصب شده است؛ مجسمه‌ای که چهره یک زن باستانی را تداعی می‌کند و کنار نیم‌رخ چپ او بالی بزرگ و رنگارنگ قرار گرفته است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
از حوزه بازی‌های ساده‌تر خارج شده و وارد حوزه بازی‌های استراتژیک می‌شویم؛ بازی‌هایی که هم متنوع‌تر و پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر طراحی شده‌اند و هم نیاز به فکر و نقشه‌کشی بیشتری دارند.
اهل هیجان هستید؟ اهل ورزش چطور؟ خب نظرتان درباره تلفیق این دو چیست؟