5
پنج شنبه 7 شهریور 1398
شماره 7747
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

با حرف‌های فاخر مردم را می‌خندانیم

«استاد» با آن چهره جدی‌اش پشت میز نشسته و همه منتظریم تا سرانجام با خودکاری که در دست دارد مرحمت کند و امضای مجوز را پای برگه ترانه بنشاند! خواننده بخت‌برگشته قصه هم مظلوم نشسته تا شاید بتواند ترانه‌اش را که معمولا در انتهای کار دست کمی از جگر زلیخا ندارد، از زیر تیغ استاد بیرون بکشد.
ویژه
​​​​​​​سپردن قضاوت دیدار رده‌بندی جام‌جهانی به یک داور ایرانی در هیاهوی اتفاقات ریز و درشت رویارویی تیم ملی ایران در برابر غول‌های فوتبال دنیا گم شد.
ایران جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و کمتر کسی است که امکان بازدید از همه این جاذبه‌ها برایش فراهم شده باشد. اگر شما هم علاقه بسیاری برای سفر به شهرهای تاریخی و زیبای ایران دارید اما فرصت و یا هزینه این سفر را ندارید، نگران نباشید.
کباب را یکی از معروف‌ترین غذاهای ایرانی می‌شود دانست که البته لنگه‌ آن را در چند کشور خاورمیانه هم می‌شود پیدا کرد؛ اما همیشه کباب ایران، یک چیز دیگر بوده و هست.
برای آنها که طرفدار خانه تاریک تئاتر هستند و نمایش‌های روز را دنبال می‌کنند، نام افشین هاشمی کاملا شناخته‌شده است.
این هفته هم با همه خبرهای جورواجورش به پایان رسید؛ خبرهایی که گاهی خوشحالمان کرد، گاهی ناراحت.
همانطور که می‌دانید، بردگیم‌ها نوعی بازی رومیزی هستند که می‌توانند جایگزینی مناسب برای موبایل و رایانه و تلویزیون باشند.
فاطمه عبادی، نفر اول عصر جدید می‌گوید که هنرمند با احساسش حرف می‌زند

ملکه شن‌ها

نه در کلاس‌های هنری با شهریه‌های آنچنانی شرکت می‌کرده و نه معلم خصوصی و استاد خاصی، هنر او را کشف کرده است.
سار از درخت نمی‌پرید تا سارا نمی‌گفت

سار از درخت نمی‌پرید تا سارا نمی‌گفت

حرفی بزن، چیزی بگو! بفرمایید خاطرم را می‌خواهید مثل بوسه طلوع برقله دماوند، مثل پیداکردن کلید در اتاق پشتی که گنجینه رازهای من و توست! اصلا ساده و زلال بگو دوستت دارم تا حال پر ملالم از اوقات ترک خورده کمی بهتر باشد حتی می‌پذیرم کمی غلو کنید و بگویید من شبیه هیچ‌کس نیستم و به‌همین‌خاطر دیدنی هستم. راست این است من بخت برگشته نیستم که روی دست خودم مانده باشم و چون دارا  یا سارا منتظر باشم تا یکی جفت حال کبوتری من شود.
طبیعت گردی
طبیعت گردی
الان بوستان جمشیدیه را باید شهرگردی حساب کنیم یا طبیعت‌گردی؟ راستش را بخواهید در نتیجه کار چندان اهمیتی ندارد، شما جایی را می‌خواهید که بتوانید در آن سیاحت کنید.
همه ما به سفر می‌رویم؛ همه ما سفر را دوست داریم؛ همه ما از سفر یاد می‌گیریم و سفر، نکته‌ها و قاعده‌هایی دارد تا به ما بیاموزاند.

از جنگل‌های غربی

پیشنهاد
درختان و بوستان‌ها، به واقع ریه‌های شهر تهران محسوب می‌شوند. با همین استدلال بوده که بوستان‌های جنگلی، غالبا در اطراف تهران شکل گرفته تا هم حریمی برای شهر باشند

شب گردی

شب گردی

نشانه‌های مقاومت

پیشنهاد1
حالا که محرم از راه می‌رسد و از سوی دیگر، به دهه آخر شهریور هم نزدیک‌تر می‌شویم که به نوعی یادآور حماسه دفاع‌مقدس در کشورمان است
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
هماهنگ بودن طرح‌ها و رنگ‌های لباس، انتخاب لباس در سایز مناسب، داشتن فرم شخصی و توجه به جزئیاتی مثل تزئینات و کیف و کفش؛ شما هم فکر می‌کنید برای خوش‌پوش بودن و داشتن ظاهر آراسته و شیک رعایت کردن همین نکات کافی است؟ البته که این نکات اهمیت زیادی دارند اما همه‌‌چیزی نیستند که در دنیای مد وجود دارند.
جهانگردها و تاریخ‌شناسان، روایت‌های بسیاری درباره روزگار قدیم و آداب و سبک زندگی پایتخت‌نشینان قدیم نقل کرده‌اند اما نقل قول‌های مستند ارزش دوچندانی دارد.
اگر دوست دارید کتابی جدی از ادبیات بسیار جدی جهان بخوانید، چرا سری به رمان «موج‌ها» نمی‌زنید؟ در سخت‌خوانی این رمان همین بس که نویسنده‌ای چون ویرجینیا وولف آن را نگاشته؛ نویسنده‌ای که همیشه جزو قله‌های نویسندگی محسوب می‌شود.