پول برند میدهند محصول تقلبی میخرند
یادداشت
وضعیت بازار لوازم آرایشی-بهداشتی در ایران چیزی شبیه بازار خودرو است که در شکل قانونی، انحصار آن با تولیدکنندگان داخلی است، اما یک تفاوت مهم دارد: انواع و اقسام لوازم آرایشی خارجی با کمترین نظارتها در بازار مصرف جولان میدهند.
رؤیای جذابیت
ایران از کشورهای پرمصرفدر حوزه لوازم آرایشی است، با آمار بالای مصرف رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمل
ایرانیها ازجمله جوامع پرمصرف در حوزه لوازم آرایشی هستند. ارزش بازار داخلی ایران در کالاهای بهداشتی -آرایشی 70هزار میلیارد تومان عنوان میشود که بخش عمده آن آرایشیها هستند، ازجمله رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمل. فرهنگ استفاده از لوازم آرایشی در ایران به دوره هخامنشی برمیگردد.