04
یکشنبه 3 تیر 1403
شماره 9133
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترانزیت گوگرد ترکمنستان از راه‌آهن رشت- کاسپین

گشتی در اقتصاد جهان
مدیرعامل راه‌آهن گفت: با توجه به افتتاح راه‌آهن رشت - کاسپین پیش‌بینی می‌کنیم افزایش خوبی در ترانزیت بار ریلی داشته باشیم و از هفته آینده ترانزیت گوگرد ترکمنستان را از این مسیر خواهیم داشت.
ویژه
هادی مدقق، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی همزمان با اتصال واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی جدید نیروگاه چادرملو به شبکه سراسری برق کشور به مرز ۷۶ هزار مگاوات رسیده است.
عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از توقیف هزار کانتینر متعلق به چای دبش خبر داد و اعلام کرد: دستور فروش فوری اموال کورش کمپانی صادر شده است.
کالاهای اساسی، کالاهایی هستند که مستقیماً بر معیشت مردم تأثیر دارند یا با واسطه حداقلی از طریق تأثیر بر تولید، تأمین کالاهای ضروری جامعه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.
نشست
جواد اوجی، وزیر نفت از افزایش تولید نفت ایران خبر داده و می‌گوید: تولید بنزین ایران هم 18میلیون لیتر در روز بیشتر شده است.

بلیت گران با سوخت ارزان

قیمت بلیت پس از نهایی شدن رأی دیوان عدالت اداری در مورد حذف قیمت‌گذاری دستوری، نجومی شده است
گزارش
با نهایی شدن رأی دیوان عدالت اداری در مورد حذف قیمت‌گذاری دستوری قیمت بلیت هواپیما قیمت بلیت در مسیرهای مختلف تا 100درصد نسبت به نرخ مصوب قبلی افزایش پیدا کرده است.
ایران؛ هفتمین تولید‌کننده فولاد جهان

ایران؛ هفتمین تولید‌کننده فولاد جهان

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: تولید ماهانه فولاد خام ایران در ‌ماه مه امسال با افزایش 2.1درصدی نسبت به همین‌ ماه در سال پیش به ۳میلیون و ۳۰۰هزار تن رسید و با این میزان تولید ایران جایگاه هفتمین تولید‌کننده فولاد خام جهان را از آن خود کرد.
سهم ۸۰درصدی زنان از تسهیلات مشاغل خانگی
حجم تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی به 115هزار میلیارد تومان در طول 3سال فعالیت دولت سیزدهم رسیده و بیش از 95درصد صدور مجوزها در رشته‌های مختلف مشاغل خانگی برای نخستین‌بار به‌صورت آنی انجام شده است.