19
پنج شنبه 21 دی 1402
شماره 8998
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرا آمار اهدای خون در فصل‌های سرد پایین می‌آید؟

یادداشت
هر سال با فرارسیدن فصل سرما آمار اهدای خون در کشور کاهش پیدا می‌کند و سازمان انتقال خون و نیز سازمان‌های استانی برای تشویق و حساس ‌کردن مردم مدام فراخوان می‌دهند.
ویژه
کلم بروکلی و گل‌كلم هر دو عضو خانواده سبزیجات چلیپایی، به‌دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای و تطبیق‌پذیری در آشپزی هم به‌عنوان غذای اصلی و هم به‌عنوان غذایی جانبی در کنار بشقاب غذای اصلی مورد تحسین قرار گرفته‌اند.
در این مطلب به معرفی تعدادی از روغن‌های خوراکی سالم برای قلب پرداخته‌ایم که می‌توان با جایگزینی آنها با روغن‌های دارای ترانس بالا از وقوع عوارض قلبی تا حد زیادی پیشگیری کرد.
40 درصد الی 50درصد قیمت شیرخشک‌ افزایش یافته است.
محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران:باید سهم سلامت از GDP افزایش یابد، سیاست‌های اجرایی کلی سلامت اجرا شود، ساختار بیمه‌ها اصلاح و قوانین در حوزه سلامت اجرا شوند تا بتوانیم به دستاورد خوبی در حوزه پزشکی دست یابیم.

اردبیلی‌ها می‌گویند ما را تنها نگذار

گفت‌وگو با پزشکی که برای نخستین‌بار بخش جراحی عروق را در استان اردبیل راه‌اندازی کرد‌
گفت و گو
تا همین چند سال پیش، تعداد زیادی از بیماران تصادفی، تروما، دیالیزی و قطع عضو استان اردبیل چاره‌ای جز تحمل دردهای چندساعته و اعزام به شهرهای دیگر برای دسترسی به جراح عروق نداشتند؛ بیمارانی که یا جان‌شان را از طول راه از دست می‌دادند یا درصورت رسیدن به پزشک شهرهای دیگر، اقداماتی که باید درباره آنها انجام می‌شد، فایده‌ای نداشت.
PDF تندرستی
کوتاه تندرستی
علیرضا جلالی، رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب:تمام داروهای بیهوشی روی مغز اثر می‌گذارند و متخصصان بیهوشی باید از مغز مراقبت کنند.