04
پنج شنبه 21 دی 1402
شماره 8998
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بررسی گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی از وضعیت سطح پوشش برف کشور در هفته دوم دی 1402 در مقایسه با سال قبل، نشان‌دهنده کاهش حدود ۷۵ درصدی این نوع بارش در كشور و وضعیت نامطلوب آن است.
رئیس ایمنی شرکت گاز استان تهران خبر داد: « در راستای اجرای پایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری، دستگاه‌های دولتی مکلف به رعایت درجه حرارت ۱۸درجه سانتیگراد هستند، اما از بازرسی ساختمان شهید الهی وزارت صمت ممانعت شد و حتی از دریافت اخطار نیز خودداری کردند که به همین علت، گاز این ساختمان قطع شد.
در ایران حدود 6.3میلیون بازنشسته داریم که 4.2میلیون نفر آنها در دسته بازنشستگان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند و قریب به 2.1میلیون نفر نیز بازنشسته کشوری و لشکری محسوب می‌شوند.

نوسان دلار روی موج اخبار سیاسی

قیمت دلار بعد از 6‌ماه نوسان در کانال 50هزار تومان، این روزها به مرز 52هزارو200تومان رسیده است
گزارش
به‌دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر مسدود‌سازی‌ دسترسی ایران به 6میلیارد دلار منابع ارزی در قطر و ممنوعیت مبادلات ارزی با صرافی‌های عراق، قیمت دلار شیب صعودی پیدا کرد و روز گذشته بعد از 6‌ماه به 52هزارو200تومان رسید، با این حال رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و یک عضو اتاق بازرگانی ایران، ممنوعیت مبادلات ارزی با عراق را تأیید نمی‌کنند.

آینده بازار دلار چه خواهد شد؟

با وجود رشد قیمت دلار ظرف 2 روز گذشته تحت‌تأثیر اخبار غیراقتصادی، کارشناسان نوسان‌های قیمت ارز را ناشی از عوامل دیگری هم می‌دانند.
شرایط جدید برای آسان‌ شدن خرید خودرو
شرایط عرضه خودرو بازهم تغییر کرد. به گزارش همشهری، شورای رقابت، دستورالعمل اصلاح‌شده تنظیم بازار خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرد که به این ترتیب، صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت خواهد بود و شورای یادشده درصورت تخلف در اجرا وارد عمل خواهد شد.
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال میلادی ۲۰۲۴، یعنی سال‌جاری میلادی به 7/3درصد خواهد رسید.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
شاخص رشد اقتصادی به‌عنوان یکی از دماسنج‌های اقتصادی قلمداد می‌شود که اثر آن‌بر دیگر شاخص‌ها نظیر روند توسعه‌یافتگی و افزایش رفاه جامعه نمایان است.