04
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
شماره 9090
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳درصد رسید.
نهادهای دولتی باید حامی تولیدکنندگان باشند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که با تدوین قوانین و بخشنامه‌های زیان‌آور و هزینه‌بر برای شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی، باعث کاهش تولید و حتی سوق دادن این مجموعه‌ها به سمت تعطیلی می‌شوند.
مهم‌ترین شرکتی که درآمدهایش تحت‌تأثیر استفاده از هوش مصنوعی به‌شدت رشد کرده، شرکت انویدیاNvidia است که پیش از همه وارد این حوزه شد.
اقتصاد بین‌الملل
کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، اخیرا هشدار داده است که هوش مصنوعی مانند سونامی وارد اقتصاد و بازار کار می‌شود.

خیرات نان با یک نظر

5‌ماه از راه‌اندازی سامانه «نظر» نانوایی‌ها می‌گذرد و حالا قابلیت‌های جدیدی مانند خیرات نان به آن اضافه شده است
گزارش
سامانه «نظر» آذرماه 1402با هدف رصد تخلفات در نانوایی‌ها راه‌اندازی شد. در این سامانه، مردم می‌توانند تجربه خرید و میزان رضایت خود را از عملکرد نانوایی‌ها و کیفیت نان با دیگران به اشتراک بگذارند.

نحوه ورود و استفاده از برنامه نظر

سامانه نظر، هم قابل نصب روی موبایل است و هم برای آن دسته از موبایل‌هایی که نمی‌توانند برخی از برنامه‌ها را نصب کنند از طریق برنامه تحت وب در دسترس است.
رشد مصرف بنزین ترمز کرد
استقبال از خودروهای برقی به‌ویژه در چین، اروپا و آمریکا، شتاب رشد تقاضای جهانی بنزین را نصف کرد. طبق برآوردها تقاضای بنزین در سال‌جاری 340 هزار بشکه افزایش می‌یابد؛ درحالی‌که پارسال 700هزار بشکه افزوده شده بود.
گشتی در اقتصاد ایران
مروری بر مهم‌ترین اخبار اقتصادی روز گذشته نشان می‌دهد به‌زودی کالاهای قاچاق و بدون شناسه از فروشگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.