04
پنج شنبه 30 فروردین 1403
شماره 9072
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صندوق بین‌المللی پول: تورم ایران وارد کانال 30درصدی می‌شود

گشتی در اقتصاد جهان
اقتصاد جهانی با ریسک‌های بزرگ انرژی، تنش‌های منطقه‌ای، بحران مالی بانک‌ها و... مواجه است و همین مسئله، ضرب‌آهنگ تحولات کوتاه‌مدت آن را بالا برده است.
ویژه
همه کارگران مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده‌اند یا یک سال از دریافت آخرین پایه آنها در همان کارگاه گذشته است،
فضای اقتصاد ایران عادی است و نسبت به یکی‌دو هفته قبل که تنش‌های زیادی عمدی یا سهوی به آن تحمیل شد، شرایط بسیار بهتر و آرام‌تری را تجربه می‌کند.
فناوری
بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح کهربا از طریق 6بانک خبر داد. با اجرای طرح کهربا دیگر نیاز نیست حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و می‌توانید پرداخت‌های خود را با موبایل انجام دهید. این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف کارت‌های بانکی باشد.

اولین مزد 1403کارگران چقدر است؟

مصوبه مزد کارگران در سال جدید ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید براساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود
گزارش
دامنه مزد قانونی کارگران در سال‌جاری از 7تا 50میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
جزئیات افزایش حقوق دولتی‌ها

جزئیات افزایش حقوق دولتی‌ها

بر اساس تصویب‌نامه هشتم فروردین هیأت وزیران، افزایش ضریب حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی، شرکت ملی نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های مشمول ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بانک مرکزی معادل ۲۰درصد سال گذشته محاسبه خواهد شد.
قواعد تعیین سقف مزد و حقوق
سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار تا 7برابر حداقل مزد، یعنی حدود 50میلیون تومان مجاز است.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با تأکید بر عزم راسخ دولت در تکمیل شریان‌های حمل‌ونقلی کشور، گفت: در یک سال گذشته 41274کیلومتر انواع راه، شامل ۲۴۲کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲کیلومتر مسیر ریلی و بیش از ۸۰۰کیلومتر راه و بزرگراه در کشور افتتاح شده است.