04
یکشنبه 1 بهمن 1402
شماره 9008
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درآمد‌های نفتی به 34میلیارد دلار رسید

انرژی
آژانس بین‌المللی انرژی، درآمد نفتی ایران در ۹ماهه سال 2023میلادی را ۳۳.۹میلیارد دلار برآورد کرد.
ویژه
به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل تعیین نرخ خوراک و فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌ها، روز گذشته شاخص کل بورس تهران با یک نزول سنگین مواجه شد و نزدیک به هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد.
هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: هم‌اکنون تعداد ۱۰۵پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۶۷۲هزارو۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در حال ساخت و بهره‌برداری است.
براساس آمارهای وزارت کار، بیش از 80درصد تسهیلات پرداختی و مجوزهای صادره برای مشاغل خانگی به زنان اختصاص داشته و آنها به جامعه هدف طرح مشاغل خانگی تبدیل شده‌اند.

نورافکن مالیاتی روی کارت به کارت

سازمان امور مالیاتی می‌گوید: هرگونه واریز به حساب‌های افراد که تجاری شناخته شود، مشمول مالیات خواهد شد
راهنما
با گذشت بیش از یک سال از ابلاغ دستور‌العمل تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری، برخی افراد برای دور زدن قانون و مالیات ندادن درصدد برآمده‌اند تا انتقال وجه را ابتدا به‌صورت نامحسوس به‌حساب دیگران یا در قالب کارت به کارت انجام دهند.

استاندارد پخت نان‌های مختلف با 40کیلو آرد

شاید برایتان جالب باشد که با 40کیلوگرم آرد، چقدر از نان‌های مختلف را می‌شود پخت؟ نانوایان می‌گویند به‌تازگی آرد مورد استفاده در نانوایی‌ها براساس کارنامه‌ای که سامانه نانی‌نوسامانه نظارت بر نانوایی‌ها برای آنها صادر می‌کند، اختصاص می‌یابد.
نکته
بانک‌ها موظفند هرگونه ارائه خدمات بانکی برای تأمین ارز مربوط به واردات کالا و خدمات را منوط به‌وجود حساب تجاری به نام متقاضی واردات کنند و انتقال وجوه ریالی مربوط به تقاضای تأمین ارز به‌منظور واردات کالا و خدمات، صرفا از محل حساب تجاری امکانپذیر است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
آمار‌ها نشان می‌دهد روسیه با پشت سر گذاشتن عربستان به بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین تبدیل شده است.