04
سه شنبه 19 دی 1402
شماره 8996
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعتراض رسمی ایران به FATF

تجارت جهانی
وزیر اقتصاد ایران در نامه‌ای اعتراضی به تصمیم گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF واکنش نشان داد و درخواست کرد تا نام کشورمان ذیل توصیه 7و سایر اسناد مرتبط این نهاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حذف شود.
ویژه
یک روز پس از خبر روزنامه همشهری مبنی بر تشدید تنش آبی در تهران و احتمال جیره‌بندی در تابستان سال آینده، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در یک نشست خبری گفت: مردم تهران نگران تامین آب نباشند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب و ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد را مانعی در برابر بروز فساد در کشور می‌داند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن حمایت از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد تأکید می‌کند: طبق این قانون افشاکنندگان فساد حمایت خواهند شد.

سوت بزنید، جایزه بگیرید

رئیس مجلس دیروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون حمایت از گزارشگران فساد را برای اجرا ابلاغ کرد
گزارش
از این پس گزارشگران فساد که به آنها سوت‌زن گفته می‌شود می‌توانند با ارائه گزارش فساد براساس قانون پاداش بگیرند.

اختصاص 200میلیارد تومان برای مسکن محرومان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از اختصاص 200میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان خبر داد. داود منظور اعلام کرد: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخصیص یافته و تلفیق آن با تسهیلات بانکی منجر به تسریع در تکمیل این پروژه‌ها خواهد شد.
مالیات پرداختی ۵۰درصد اصناف و مشاغل «صفر» است
سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور می‌گوید: هم‌اکنون بیش از ۵۰درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیات‌شان صفر شده و حدود ۹۰درصد از مالیات این بخش هم زیر ۲۰میلیون تومان محاسبه شده است و به‌صورت میانگین اصناف، حدود ۶میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.