19
سه شنبه 19 دی 1402
شماره 8996
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

با خواص شگفت‌انگیز چای آشنا شوید

دمنوش سلامتی
چای فراتر از جذابیت معطر خود، گنجینه‌ای از مواد مغذی را به ارمغان می‌آورد که به تندرستی ما کمک می‌کند. از آنتی‌اکسیدان‌هایی که با استرس اکسیداتیو مبارزه تا ترکیباتی که عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند. محتوای یک فنجان چای ساده زمانی که با ادویه و گیاهان دیگر ترکیب می‌شود بسیار فراتر از طعم لذتبخش آن است.
ویژه
مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران می‌گوید: «سالانه 2 میلیون و ۷۰۰هزار نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و درسال 1401از جمع این مراجعه‌کنندگان، ۲میلیون و ۲۲۰هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که 125 هزار میلیارد تومان اعتبار موردنیاز طرح دارویار برای سال آینده است، عنوان می‌کند «با توجه به مشکلاتی که امسال با آن روبه‌رو بودیم درخواست داریم اعتبارات دارویاری برای سال آینده حداقل ۱۲۵همت تعیین شود .
افشین استوار، رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران: در سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر قرار بود آمار ابتلا به بیماری دیابت کنترل شود، اما از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ این بیماری در کشور ۳۰درصد شیوع بیشتر داشته است.
رامین صرامی فروشانی، رئیس شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان: چهارمین مرکز کشوری و سومین مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان، پس از اهواز و زاهدان در شمال شرق کشور راه‌اندازی شد که در سلامت زنان تأثیر بسزایی دارد.

ضدحمله به ترس‌های امتحانی

اضطراب امتحان چیست و دانش‌آموزان چطور می‌توانند با آن کنار بیایند؟
گزارش
در فصل امتحانات دانش‌آموزان هستیم. وقتی هم که حرف از امتحان می‌شود، مترادف‌هایی چون استرس،نبودتمرکز، اضطراب و... به ذهن می‌رسد.
PDF تندرستی
کوتاه تندرستی
5 استان کشور خالی از تخت بیمارستانی بخش خصوصی هستند.