04
یکشنبه 12 آذر 1402
شماره 8960
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شیرینی خودروی وارداتی

چهره روز
واردات خودرو حال بازار داخلی را خوب می‌کند؟ پاسخ این پرسش ارتباط مستقیمی با محقق شدن یا نشدن اظهارات لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دارد که گفته است: بخشنامه واردات خودروهای کارکرده در هفته جاری از سوی دولت ابلاغ می‌شود و ممکن است خودروهایی وارد شود که حوالی 800میلیون تومان در داخل کشور قیمت داشته باشند.
ویژه
در 7‌ماه امسال، تراز تجاری کشور به منفی 7.7میلیارد دلار رسیده که 4.4میلیارد دلار منفی‌تر از سال قبل است.
میزان ترانزیت خارجی کالا از ایران از ابتدای سال تا پایان آبان نسبت به‌مدت مشابه پارسال ۲۰درصد افزایش داشته است.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از 2هفته آینده بازاررسانی گوشت قرمز انجام شده و نیاز داخلی را تامین می‌کنیم.
تولید کولرهای آبی رده انرژی A و بالاتر از ابتدای دی ‌ماه اجرایی می‌شود. در گام اول اصلاح استاندارد مصرف انرژی کولر‌های آبی پس از 13سال با حذف 3 رده انرژی E، F، G و اضافه شدن 3رده عالی A+++، A++، A به رده‌های برچسب انرژی کولرهای آبی، این استاندارد از آذر ماه پارسال اجباری اعلام شد.

رمزگشایی از سبز پوشی بورس

با انتشار فراخوان تجدید ارزیابی دارایی هلدینگ‌ها و بانک‌ها، حجم تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت
گزارش
پس از رشد پرشتاب شاخص بورس در مبادلات روز چهارشنبه، دیروز هم شاخص کل بورس تهران با یک رشد پرقدرت معادل 1.3درصد افزایش یافت. صعود‌های بورس بعد از آن اتفاق افتاد که سازمان بورس برنامه جدیدی را از هفته قبل برای تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها آغازکرد.

چشم‌انداز کیش و مات تورم با 3حرکت

تورم بازهم کاهش می‌یابد. این خبر را بانک مرکزی به استناد آمارها از کاهش هزینه تولید داده و می‌گوید: هزینه تولید در ایران به‌دنبال اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و کاهش نوسان نرخ ارز و البته ثبات قیمت کالاهای اساسی وارداتی پایین آمده و از 42.4درصد در اسفند سال گذشته به 34.4درصد در پایان آبان رسیده است.
مرغ 2هفته دیگر ارزان می‌شود
به‌دلیل کاهش جوجه‌‌ریزی از اول پاییز، تولید و عرضه مرغ به بازار در هفته‌های اخیر کاهش یافته است
قیمت مرغ در مغازه‌های سطح شهر بار دیگر از 100هزارتومان گذشته و در بهترین شرایط، هر کیلو مرغ تازه کامل با قیمت 98هزار تومان عرضه می‌شود.