06-07
پنج شنبه 19 مرداد 1402
شماره 8851
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهبود وضع تولید نفت

چهره روز
افزایش تحریم‌ها به ویژه از سال 1397 فشار زیادی بر صادرات نفت ایران وارد کرد؛ به طوری که برخی آمارها نشان می‌دهد در طول سال‌های 1398 و 1399 میزان صادرات نفت ایران به طور چشمگیری کاهش یافت و این موضوع اثر زیادی بر شرایط اقتصادی کشور داشت.
ویژه
خبر: مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حذف عایق منبع اگزوز در خودروی ساینا دوگانه‌سوز شرکت سایپا، گفت: بعد از انتشار فیلم خودروی بدون عایق منبع اگزوز، سازمان ملی استاندارد به موضوع ورود کرد؛ در ابتدا شرکت تولیدکننده مدعی بود که فیلم واقعی نیست، اما بررسی‌های سازمان ملی استاندارد نشان داد که موضوع صحت دارد و بر همین اساس شدیدترین برخورد را با تولیدکننده خواهیم داشت .
مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت: واژگونی نخستین محموله خودروهای کارکرده وارداتی صحت ندارد.

10‌خبرخوش ژنرال‌های اقتصاد

تازه‌ترین گزارش سکانداران اقتصادی دولت نشان می‌دهد اقتصاد ایران روی ریل رشد قرار گرفته و از مدار صفر به مثبت تغییر مسیر داده است
گزارش
حفظ ثبات ارزی و جلوگیری از افت ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، کاهش نرخ بیکاری، حرکت رشد اقتصادی از منفی به مثبت، بهبود ضریب جینی و کاهش شکاف طبقاتی در جامعه، کنترل نرخ رشد نقدینگی با هدف مهار تورم و طریق کنترل ناترازی بانک‌ها و دولت، 5نشانه محسوس بهبود وضعیت اقتصاد و بازگشت آن به ریل پیشرفت است.

تضمین امنیت غذایی فقرا با کالابرگ

دولت متعهد شده تا پایان امسال 11قلم کالای اساسی را با هدف تأمین روزانه 2350کالری موردنیاز هر فرد، با قیمت ثابت به‌دست اقشار کم‌درآمد برساند
در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک، دولت متعهد شده هرگونه افزایش هزینه تورم در سبد 11گانه موادغذایی را تا پایان سال جبران کند. براین اساس قیمت پرداختی یارانه‌بگیران، برای خرید کالاهای موجود در این سبد، تا پایان سال در هر شرایطی ثابت می‌ماند.
تهاتر کالا از مسیر بورس؛ بین ایران و ویتنام
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: با توجه به تداوم شرایط تحریمی، تهاتر کالا از مسیر بورس‌های ایران و ویتنام می‌تواند به توسعه روابط تجاری و تحقق هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری 2 کشور کمک کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس: در صنایع خرد و کوچک هیچ‌گونه محدودیتی برای دریافت برق نیست و صنایع کلان نظیر خودروسازی‌ها به‌طور کامل برق مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 884واحد، معادل 0.04درصد نزول کرد و به 2میلیون و 36هزارو 985واحد رسید.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است.