04
یکشنبه 1 مرداد 1402
شماره 8837
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بنگاه‌‌داری و ثروت‌سوزی

چهره روز
مهدی غضنفری، رئیس هیأت‌عامل صندوق توسعه ملی تأکید کرد: بنگاه‌داری برای صندوق توسعه ملی همانند «سم مهلک» است و صندوق‌های ثروت جهانی نیز به‌ندرت در مسیر بنگاه‌داری حرکت می‌کنند.
ویژه
خبر: اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور می‌گوید: ما برای شرب، آب به‌مقدار کافی در کشورمان داریم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام شکسته‌شدن رکورد سال گذشته خرید گندم از کشاورزان، گفت: میزان خرید تضمینی گندم تا صبح دیروز ۳۱‌تیر‌۱۴۰۲ به ۷میلیون و ۲۹۷هزار تن رسیده است درحالی‌که ‌سال گذشته ۷میلیون و ۲۰۰هزار تن گندم خریداری شده بود.
بازار
در شرایطی که قیمت گوشت قرمز در بازار به کیلویی 500هزار تومان رسیده است، دولت اعلام کرد که بار دیگر از گزینه واردات گوشت گرم برای کنترل بازار استفاده می‌کند.

جبران تورم کالاهای اساسی در طرح کالابرگ

در مرحله جدید طرح کالابرگ، تورم کالاهای اساسی در زمان خرید نسبت به اردیبهشت1401 با پرداخت یارانه تشویقی جبران می‌شود
گزارش
با اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک که از دیروز آغاز شد، 3دهک پایین درآمدی درصورت اختصاص 50درصد یارانه نقدی خود به خرید در طرح کالابرگ الکترونیک، مشمول جبران هزینه‌های تحمیل تورم به کالاهای اساسی خواهند شد و کالاهای مورد نظر را به قیمت اردیبهشت1401 خریداری خواهند کرد.

گوشت مرغ ارزان می‌شود؟

مرکز آمار ایران از افزایش عرضه گوشت قرمز و سفید در خرداد امسال رونمایی کرد و باید دید آیا این روند افزایش تولید گوشت در ماه‌های آینده به میزانی خواهد بود که باعث کاهش قیمت در بازار شود یا نه؟
ابهام در بازار سهام
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روزگذشته بار دیگر با نزول مواجه شد و ارزش کل معاملات خرد به پایین‌ترین حد خود از ابتدای سال تاکنون رسید.