04
پنج شنبه 18 خرداد 1402
شماره 8793
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعطیلات را سامان دهید

چهره روز
میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: در دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند و البته تعدادشان هم زیاد نیست، اگر شنبه برای آنها تعطیل باشد هم‌معنا با اتفاقاتی است که در سطح بین‌المللی می‌افتد، ولی برای سایر دستگاه‌ها فعلا تصمیم خاصی گرفته نشده است.
ویژه
‌خبر: مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش وام خرید و ساخت مسکن نخبگان به یک میلیارد تومان خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن نخبگان نیز ۳۰۰ میلیون تومان تصویب شد.
به‌دنبال افزایش نرخ شیر خام اقلام لبنی دیگر نیز دچار تغییراتی در قیمت شده‌اند.
رشد قیمت موبایل پا‌به‌پای دیگر اقلام در بازار مصرف ادامه دارد و مقایسه قیمت‌های 6ماه گذشته نشان می‌دهد این افزایش به حدود 100درصد رسیده است.
ارز
شیب نزولی قیمت دلار دیروز بیشتر شد و قیمت هر دلار آمریکا ظرف چند ساعت 2.3 درصد افت کرد و به ‌ 49 هزار و‌750 تومان رسید.‌

امیدواری کسب‌وکارها به رونق اقتصاد

اطلاعات مربوط به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در اردیبهشت‌ماه، از بهبود فعالیت‌ها و امیدواری آنها به تحولات آینده اقتصاد حکایت دارد‌
گزارش
بعد از کسادی و رکود بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به‌واسطه تعطیلات بلندمدت فروردین‌ماه، شاخص‌های پیش‌نگر اقتصاد از بهبود اوضاع در اردیبهشت‌ماه حکایت دارد. اتفاقی که البته در فروردین‌ماه نیز در خوش‌بینی قابل‌توجه فعالان اقتصادی قابل ردگیری بود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دولت سیزدهم به‌دنبال حذف ارز ترجیحی بر مبنای دلار 4200تومانی از ادبیات اقتصادی کشور، پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای مشمول به‌منظور جبران هزینه حذف ارز ترجیحی بر قیمت کالاهای اساسی را در دستور کار قرار داد.