10
پنج شنبه 18 خرداد 1402
شماره 8793
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تأثیر تغییر اقلیم بر ارکان حیات در ایران

خبر روز
علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: تغییر اقلیم واقعیتی است که در سراسر جهان اتفاق افتاده و باید بپذیریم که این پدیده، تمام ارکان حیات را در کشور ما و سایر کشورها تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.
ویژه
وحید جعفریان، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی از خسارت 650میلیون دلاری ماسه‌های روان بر منابع زیست انسانی در ایران خبر داد.
وزارت ارتباطات برای حمایت از حوزه صنایع‌دستی اقدمات خوبی در دست اقدام دارد که تجهیز روستاها به اینترنت یکی از این اقدامات است.
دلار گردش مالی بازار جهانی صنایع‌دستی در سال2022 بود که به‌گفته مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سهم ایران از این بازار تنها 5هزارم درصد بود.

برنامه احیای 19گونه‌ در معرض انقراض

سازمان حفاظت محیط زیست برنامه عملیاتی احیا و تکثیر گونه‌های در حال انقراض را در دستور کار قرار داد
گردشگری
براساس آخرین آمار اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و جانوری در دنیا «به شدت در معرض خطر انقراض» قرار دارد و نزدیک به ۳۰ هزار گونه «در معرض خطر انقراض» بوده یا «آسیب پذیر» است.هم‌اکنون حدود ۱۲۸ گونه جانوری و مهره‌دار کشور در معرض خطر انقراض هستند که برخی وضع خوبی ندارند و «دوزیستان» بیشترین آسیب‌پذیری را در این حوزه دارند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت:50هکتار از بافت گیاهی زمین‌های پارک ملی تندوره شهرستان درگز در سومین تجربه آتش‌سوزی این منطقه طی سال‌جاری در آتش سوخت.