04
شنبه 6 اسفند 1401
شماره 8722
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرانجام وام ارزان

چهره روز
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: مردمی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند، به‌دلیل اینکه در گذشته تسهیلاتی دریافت نکرده بودند، امتیاز اعتباری نیز از آنها موجود نیست.
ویژه
خبر: وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، از برنامه‌ریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد و گفت: پروژه عظیم ساخت این آزادراه با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام می‌شود و ما برای تأمین منابع مالی این پروژه در دولت برنامه‌ریزی‌هایی داریم تا هرچه سریع‌تر کمبود منابع این پروژه جبران شود.
انجمن جهانی فولاد اعلام‌ کرد: در‌ ماه نخست۲۰۲۳ میلادی ایران با یک پله ارتقا در رتبه نهم تولید فولاد خام جهان ایستاد.
گزارش
قیمت مرغ بعد از 5‌ماه ثبات نسبی، برای نخستین‌بار از نرخ مصوب جدید، فراتر رفت، با این حال در تامین بازار این محصول مشکلی وجود ندارد و به‌گفته مسئولان صنفی میزان تولید مرغ در کشور کاملا پاسخگوی تقاضای موجود است.

خودروی خارجی در گردونه قرعه‌کشی

جزئیات و نحوه ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودروهای خارجی منتشر شد
خودرو
ثبت‌نام برای پیش فروش 100هزار دستگاه خودروی وارداتی از ساعت 12ظهر امروز 6 اسفند آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان در این قرعه‌کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی، مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه‌کنند.

نقشه تجارت ایران و چین

در سال گذشته جمع ارزش مبادلات کالایی ایران و چین از 27میلیارد دلار گذشته و تراز این تجارت به نفع ایران بوده است
چی00ن به‌عنوان دومی0ن اقتصاد ب0زرگ جه00ان و بزرگ‌ترین تاجر فعال در تجارت جهانی، همواره در صدر فهرست مشتریان کالا از ایران و فروشنده کالا به ایران بوده به‌گونه‌ای که درصد بزرگی از تجارت خارجی ایران منحصرا مربوط به چین است.
شیشه‌پاک‌کن‌های به‌صرفه کدامند؟
با نزدیک شدن به عید و در پیش‌بودن خانه‌تکانی، قیمت شوینده‌ها بیش از ماه‌های قبل مورد توجه قرار گرفته است.