08
شنبه 6 اسفند 1401
شماره 8722
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زندگی

سال گذشته هر روز خبری از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در یکی از استان‌ها شنیده می‌شد و حالا تعداد این مراکز به ۲۵۴۳ مرکز در سراسر کشور رسیده است.
ویژه
زلزله خوی آسیب‌های زیادی بر‌جای گذاشت و مردم بسیاری را بی‌خانه و سرپناه کرد. قاعدتا در چنین شرایطی، آدم‌ها بیشتر اموال شان را از دست می‌دهند و ساختن دوباره زندگی برایشان دشوار می‌شود.
امروز، 6 اسفند ماه و مصادف با تولد شاعر معاصر، امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «سایه» است.
این خبرها همیشه خوشحال‌کننده است؛ اینکه یک نفر یک یوزپلنگ وحشی را به جای کشتن، زنده‌گیری می‌کند و تحویل سازمان محیط‌زیست می‌دهد.
کنار نرده‌های زیرگذر راه‌آهن تهران - اهواز، جای آشنایی برای پرنده‌ها در جنوب شهر است که هر روز بیایند از دانه‌های پاشیده شده بخورند و موقعی که سیر شدند دوباره بر فراز آسمان آبی محله‌ای که جای جای آن را خوب می‌شناسند، پرواز کنند.

اول آخر

مردانگی، وطن‌پرستی و از پای ننشستن اگر شمایلی داشته باشد اینگونه است.
جامانده از نخلستان

جامانده از نخلستان

«نخلِ مراد، تو آبادی‌شان، حسابی پا گرفته بود. بزرگ و بزرگ می‌شد. تنه‌اش کلفت می‌شد و شاخ و برگش زیاد. سبزِ سبز، شاداب، زمستان و تابستان. با سرما و یخبندان اخت شده بود. هرچند خرما نداشت. عجیب بود مردم آبادی جور دیگری بهش نگاه می‌کردند. مثل سرو. پر از افسانه که دهان به دهان می‌گشت؛ مقدس.»
مردم کدام کشورها بیشتر زبان بلدند؟
مردم کدام کشورها بیشتر زبان بلدند؟
زبان مادری، مهم‌ترین زبان در زندگی هر انسانی است اما تنها زبانی نیست که مردم بلدند و با آن صحبت می‌کنند.
خیابان‌ها شلوغ شده و مردم برای خریدهای شب عید از این فروشگاه به آن فروشگاه در رفت‌وآمدند و تلاش می‌کنند تا قبل از سال نو، تمامی مایحتاج شان را تهیه کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
این خبرها همیشه خوشحال‌کننده است؛ اینکه یک نفر یک یوزپلنگ وحشی را به جای کشتن، زنده‌گیری می‌کند و تحویل سازمان محیط‌زیست می‌دهد.
هریک از ما ممکن است عزیزی را از دست داده باشیم و دوست داشته باشیم برای یادبودش سنگ تمام بگذاریم.