04
چهار شنبه 7 دی 1401
شماره 8675
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتخاب به‌جای مردم

چهره روز
واردات خودروهای کره‌ای آری، واردات لوازم‌خانگی از کره‌جنوبی خیر. به‌زودی خودروهای مدل2022 کره‌ای وارد خیابان‌های ایران می‌شوند؛ زیرا در بازار خودرو کمبود عرضه وجود دارد؛ اما در بازار لوازم‌خانگی، به‌واسطه مازاد عرضه تولیدات داخلی، نیازی به واردات از کره‌جنوبی وجود ندارد.
ویژه
خبر: کمیسیون اقتصادی مجلس در گزارشی اعلام کرد: در فاصله سال‌های 1382 تا 1396 از ذخایر ارزی 284میلیارد دلار صرف مداخله بانک مرکزی در بازار شده است؛ رقمی معادل درآمد نفتی 7سال ایران .
بازار
رشد 18درصدی نرخ دلار در یک‌ماه اخیر نه فقط بازار کالاهای سرمایه‌ای مثل طلا و خودرو، بلکه بازار کالاهای خوراکی را نیز تحت‌ تأثیر قرار داده است.

شاخص بورس در آستانه مرزشکنی

آیا شاخص بورس توان عبور از مرز یک میلیون و 600هزار واحد را دارد؟
بورس
با صعودهای پر قدرت، شاخص کل بورس در روزهای گذشته به مرز یک میلیون و 600هزار واحد رسیده است که منطقه‌ای حساس و نوعی مرز مقاومت برای شاخص تلقی می‌شود. اکنون این پرسش مطرح است که آیا شاخص بورس، توان عبور از این محدوده را دارد؟

بن‌بست‌شکنی در نوسازی بافت‌های فرسوده

براساس آمارها، حداقل 3میلیون و 241هزار واحد مسکونی نیازمند نوسازی در بافت‌های فرسوده وجود دارد که باید بازآفرینی شوند.توصیه سکاندار جدید وزارت راه و شهرسازی، به‌راه‌انداختن نهضت نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها به‌خصوص شهرداری‌هاست.
حمله به تورم با 23درصد سود بانکی
از امروز برای گرفتن نرخ سود 23درصدی می‌توانید به 17بانک مراجعه کنید. بقیه بانک‌ها هم به ‌احتمال زیاد در همین هفته مجوز انتشار گواهی سپرده را از بانک مرکزی می‌گیرند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ترکیب معاملات روز دوشنبه بازار سهام