08
چهار شنبه 7 دی 1401
شماره 8675
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترجمه دوباره به لطف زندانبان

کتاب خانه
«فکر می‌کنم تأثیری که نجف دریابندری نه فقط بر ترجمه ما، بر چاپ کتاب ما، بر بینش ما، بر طنز ما، بر کشف توانایی‌های زبان فارسی گذاشت، باعث شد همه ما از نجف بزرگ بهره‌ای، میراثی ببریم.»
ویژه
شاید فکر کنید در دوره و زمانه‌ای که دانش بشری پیشرفت‌های زیادی کرده و داریم به زندگی در مریخ فکر می‌کنیم و همه‌‌ چیز کامپیوتری شده و کم کم پای ربات‌ها هم دارد به زندگی‌مان باز می‌شود، دیگر کسی پیدا نشود که سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد.
در بخش اول از این سلسله یادداشت‌ها، گفتیم همانطور که سرنوشت هر فردی را شخصیت و سرشت او می‌سازد، سرنوشت هر جامعه و ملتی را هم می‌تواند سرشت و شخصیت آن جامعه بسازد.
آدم‌ها حاضرند پول زیادی برای مبلمان و صندلی‌های راحت بپردازند. اما آیا کسی حاضر است 3هزارو400دلار پول بدهد.

هشتگ ایران زیبا

بازنشر تصویری از کوه‌های رنگی در ایران در یک حساب سرشناس در توییتر، با واکنش‌های زیادی مواجه شده و کاربران از سراسر دنیا، زیبایی سرزمین ایران را ستایش می‌کنند.
هنرمند آذری که در قم به آرزویش رسید

هنرمند آذری که در قم به آرزویش رسید

شبنم تووزلو، یکی از هنرمندان سرشناس جمهوری آذربایجان، در سفر به کشورمان به اماکن مذهبی رفته و تصاویری از خود با حجاب کامل در حرم حضرت معصومه س و دیگر اماکن مذهبی ایران منتشر کرده است.
ساخت هواپیمای خانگی!
ساخت هواپیمای خانگی!
خیلی از پدرها، دست به آچار هستند و خیلی از کارهای فنی خانه را خودشان انجام می‌دهند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فرار از بدهی، یکی از سنت‌های دیرینه بشریت است و آدم‌ها گاهی خلاقیت‌های زیادی برای این کار به خرج می‌دهند.
از همان زمان که از خانه‌های حیاط دار و باغچه دار مهاجرت کردیم به آپارتمان‌های قوطی کبریتی و فاصله‌مان با طبیعت و فضای سبز بیشتر و بیشتر شد.