04
دو شنبه 16 اسفند 1400
شماره 8455
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عدالت اجتماعی شاه‌بیت برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان اقتصادی ایران بوده، اما هرچند میزان دسترسی و بهره‌مندی افراد از خدمات و امکانات بیشتر و بهتر شده، ولی شاخص‌های مدنظر سیاستگذاران برای تحقق عدالت به‌واسطه رشد پایین اقتصاد و نرخ بالای تورم محقق نشده است.
برآوردهای هواشناسی حاکی از این است که میزان بارش‌های جوی در هفته جاری بهبود پیدا می‌کند. به گزارش همشهری، براساس پیش‌بینی مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در هفته جاری، وقوع بارش برای برخی از مناطق شمال غرب، غرب، نواحی شمالی، شمال شرق و برخی از مناطق مرکزی کشور و محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس مورد انتظار است.
چهره روز
علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی برای چندمین بار متوالی و این دفعه در حاشیه مراسم غرس درخت در محوطه بانک مرکزی از نمایندگان مجلس خواست بودجه1401 کل کشور را بدون کسری تحویل دولت بدهند تا بر آن اساس، بانک مرکزی در سال آینده بر متغیرهای کلان پولی تسلط بیشتری داشته باشد.
مجلس به دولت اختیار تصمیم‌گیری داد

حذف مشروط ارز 4200تومانی

بودجه
مجلس نظر نهایی خود را در ارتباط با ارثیه ارزی دولت سابق اعلام کرد و به دولت اجازه داد تا خودش تصمیم بگیرد که ارز 4200تومانی بماند یا برود.

دوئل بر سر مزد کارگران

دولت سیزدهم با تأکید مؤکد سیدابراهیم رئیسی به‌دنبال فقرزدایی است و بنا بر آخرین دستور رئیس‌جمهور، برنامه‌های رفع فقر، مطلقا نباید به آینده موکول شود.
الزامات سرمایه‌گذاری خارجی
خبر: وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد آرام‌بنیار، از مدیران بازارسرمایه را به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران منصوب کرد.