04
سه شنبه 19 بهمن 1400
شماره 8434
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خبر: در جلسه یکشنبه‌شب ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست سیدابراهیم رئیسی، بسته جامع پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی ارائه و مقرر شد اصلاحات لازم با هدف تأمین منابع مالی و مدیریت مصارف در این صندوق‌ها صورت گیرد.
وزیر نفت می‌گوید: «جزئیات قراردادهایی که در مذاکرات بین مقامات ایران با کشورهای چین و روسیه به نتیجه نهایی برسد، در وقت مناسب به مردم اطلاع داده می‌شود.» این وعده جواد اوجی در پاسخ به پرسش خبرنگاران است.
تورم
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد موسوم به فائو از ثبت بالاترین قیمت مواد غذایی در جهان خبر داد و اعلام کرد: شاخص هزینه‌های جهانی غذا در ماه ژانویه 1.1درصد افزایش یافت.
همشهری آثار حمایت قانونگذار از بی‌کیفیتی خودروهای داخلی را بررسی می‌کند

جریمه خودروسازان از جیب مردم

مالیات
نمایندگان مجلس در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده، تنبیه خودروسازان در ازای تولید خودروهای پرمصرف و آلاینده را به مالیات بر مصرف و ارزش‌افزوده تبدیل کرده و راه را برای دریافت این جریمه از مردم هموار ساخته‌اند؛

اقتصاد ایران یک گام به جلو

سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با استناد به آمارهای رسمی از وضع متغیرهای کلان اقتصادی از حرکت رو به رشد اقتصاد ایران در 5ماه نخست استقرار دولت سیزدهم خبر داده‌اند.
گازرسانی از بهمن57 تا بهمن1400
توسعه صنعت و شبکه گاز در پس از انقلاب 57محور اصلی توسعه ایران بوده است به‌نحوی که هم‌اکنون 70درصد از کل سبد انرژی و 75درصد سبد انرژی هیدروکربوری ایران به گاز اختصاص دارد.