04
چهار شنبه 7 مهر 1400
شماره 8326
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با قواعد و آیین‌نامه‌های فعلی حوزه مسکن، نه جبران باخت سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن یکم امکان‌پذیر است و نه امکان کمک به خانه‌دار‌شدن کسانی وجود دارد که در تنش‌های اقتصادی دهه‌90 مسکن خود را از دست داده‌اند؛ اما آنگونه که محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به همشهری می‌گوید: این معاونت در تلاش است برای هر دو گروه جاماندگان تورم مسکن مصوباتی اخذ کند که بتوان گامی برای خانه‌دار‌کردن آنها برداشت.
خبر: درحالی‌که دیروز مصطفی بهشتی‌سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس کشف دستگاه استخراج رمز‌ارز را در ساختمان بورس تهران به‌صورت تلویحی تأیید کرده بود، روابط‌عمومی بورس تهران در اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

شکاف تورم فقرا و اغنیا به 8.2 درصد رسید

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از تخلیه آوار تورم روی سفره فقرا حکایت دارد
تورم
نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه، برای فقیرترین قشر جامعه ایران، در شهریور امسال به 48.8درصد رسید، درحالی‌که ثروتمندان در این ماه با نرخ تورم نقطه‌ای 40.6درصدی مواجه شده‌اند.

خطر تنش آب شرب برای 28شهر

تعداد شهرهای دچار تنش آب شرب در ایران دوباره رکورد می‌زند و براساس محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس، دست‌کم 28شهر ایران در سال 1400با بحران تنش آب شرب مواجه شده‌اند.
عبور قیمت نفت از رکورد 3ساله
قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز از مرز 80دلار گذشت
روند صعودی قیمت نفت خام که از چند هفته پیش آغاز شده است، دیروز هم ادامه یافت و قیمت نفت خام به‌دلیل کمبود عرضه، رکورد 3ساله را شکست و از مرز 80دلار عبور کرد؛ این موضوع با توجه به افزایش صادرات نفت ایران در ماه‌های گذشته، امید‌ها را برای افزایش درآمد‌های نفتی ایران بیشتر کرده است.