12
چهار شنبه 7 مهر 1400
شماره 8326
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
اردشیر گراوند، پژوهشگر اجتماعی و جامعه‌شناس است. او هم با بررسی وضعیت ارائه مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی درباره چگونگی روند پیدایش روانشناسی‌زرد در جامعه توضیحاتی می‌دهد و به همشهری می‌گوید: «هر تقاضایی در جامعه، عرضه‌ای هم به‌دنبال دارد. این عرضه می‌تواند بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین تا ابتدایی‌ترین و پیش‌پا افتاده‌ترین و به‌اصطلاح زردترین پاسخی باشد که می‌توان برای آن موضوع درنظر گرفت.
همشهری در گفت‌وگو با متخصصان، آسیب‌های ارائه مشاوره‌های غیرعلمی در فضای مجازی و راهکارهای تشخیص روانشناسان متخصص را بررسی کرد

جولان روانشناسی زرد در دوران کرونا

بررسی‌ها حکایت از افزایش دو برابری میزان مراجعه مردم در دوران کرونا به مراکز مشاوره دارد، با افزایش تقاضا برای دریافت خدمات روانشناسی، گروهی سودجو در شبکه‌های اجتماعی با ادعای تخصص در این حوزه، اقدام به تولید محتوا کرده و مردم را به دام انداخته‌اند. متخصصان حوزه روان، راهکارهایی برای تشخیص مشاوران متخصص ارائه می‌دهند
صفحات مجازی پر از توصیه‌های روانشناسی شده است؛ افرادی که با مشاهده تقاضای مردم برای دریافت خدمات مشاوره روان، دست به کار شده‌اند، چند توصیه و پیشنهاد از این طرف و آنطرف جمع کرده‌اند، صفحه‌ای در فضای مجازی راه انداخته‌اند و مشاوره می‌دهند.