4
دو شنبه 30 مهر 1397
شماره 7510
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بانک‌ها در نیمه نخست امسال 12درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال وام داده‌اند که از این میزان 27.9درصد به بخش صنعت و معدن، 13.7درصد به بخش بازرگانی، 40.7درصد به بخش خدمات، 9.1درصد به بخش کشاورزی و تتمه آن به تسهیلات متفرقه اختصاص یافته است.
دیروز نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون بودجه به‌مدت ۶‌ماه موافقت کردند.
چک
ارزش چک‌های برگشتی در شهریورماه امسال نسبت به‌ ماه قبل 20درصد افزایش یافته که از نامساعد بودن وضع دخل و خرج کسب‌وکارها حکایت دارد تا آنجا که بانک مرکزی می‌گوید بالای 94درصد از چک‌های برگشت خورده به‌دلیل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

راز دست‌های بسته دولتمردان

جهانگیری، شریعتمداری و آخوندی از جمله دولتمردانی هستند که در 2 روز اخیر از بسته‌بودن دستشان در تصمیم‌گیری سخن گفته‌اند
دولت
«چه‌کسی نمی‌گذارد؟» این پرسش افکار عمومی است در واکنش به این گفته معاون اول رئیس‌جمهوری که دیروز گفت: تا این لحظه حتی اجازه برکناری منشی خودش را هم نداشته است.
بدون هیچ دلیلی

بدون هیچ دلیلی

سعید جلیلی، دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی و از چهره‌های اصولگرای منتقد دولت در صفحه مجازی خود به رشد فزاینده نقدینگی در اقتصاد ایران نقبی زده و نوشته است: «طبق آمار رسمی، روزانه هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی می‌شود، باید این موضوع را به‌درستی تبیین کرد و پرسید در راستای هدایت نقدینگی چه کاری شد؟»
ارز دانشجویی و تحریم علمی
دیروز تعدادی از شهروندان با تجمع مقابل بانک مرکزی نسبت به ایجاد محدودیت در پرداخت ارز دانشجویی و تغییر نرخ آن اعتراض کردند و مدعی شدند که حذف ارز دانشجویی بر مبنای دلار 4200تومانی مساوی با خودتحریمی علمی است و به این ترتیب خواهان اختصاص ارز دانشجویی با نرخ دولتی شدند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
عراق به یکی از شرکای تجاری طراز اول ایران تبدیل شده و مقصد بخش قابل‌توجهی از صادرات خدمات فنی مهندسی ایران است .