4
چهار شنبه 24 مرداد 1397
شماره 7457
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار ارز و محک تجربه

چهره روز
سید کمال سید‌علی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی که پیش از اوج‌گیری بحران ارزی در دولت محمود احمدی‌نژاد کنار گذاشته شد، راهکارهایی را برای کم کردن شکاف قیمت ارز در بازار دوم و آزاد پیشنهاد داده که می‌تواند از سوی معاون جدید ارزی بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد چه اینکه تجربه ارزی گذشته می‌تواند چراغ راه آینده باشد.
ویژه
تحریم‌ها با خود، بحران اقتصادی می‌آورند و شرکت‌ها را در تنگنا قرار می‌دهند. تنگنایی که برخی را از پای درمی‌آورد و برخی را تضعیف می‌کند.
تغییر مبنای تسعیر ارز ایرلاین‌ها از نرخ ترجیحی به نرخ سنا قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی را تا بیش از 100درصد افزایش داده و حتی قیمت بلیت برخی از مسیرهای پرتردد را تا سه برابر نیز رسانده است.
شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا 12هزار میلیارد ریال اوراق اجاره سهام در فرابورس منتشر می‌کند.

72درصد جمعیت ایران کار نمی‌کنند

نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت ایران در دولت هفتم بیشتر و در دولت نهم کمتر شده و در دولت کنونی بهبود یافته است
اشتغال
نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت در34کشور منتخب دنیا نشان می‌دهد ایران در پایین‌ترین رده قرار دارد به‌نحوی که این آمارها نشان می‌دهد 72درصد از جمعیت ایران کار نمی‌کنند.

مخالفت مرکز پژوهش‌ها با تشکیل وزارت آب و محیط‌زیست

مرکز پژوهش‌های مجلس با تحلیل طرح پیشنهادی برخی نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارتخانه جداگانه به نام وزارت آب و محیط‌زیست اعلام کرد: با توجه به شرایط کشور و بخش‌های آب و محیط‌زیست، به‌نظر می‌رسد که طرح تشکیل وزارتخانه یادشده، دارای نقاط ضعف و تهدیدهای مهم‌تری نسبت به نقاط قوت و فرصت‌های آن است و لذا تصویب آن توصیه نمی‌شود.
فقط 20میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت می‌رود
فقط 20میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت می‌رود
هر ساله تخصیص ارز واردات و تنظیم بازار کالاهای اساسی یکی از دغدغه‌های سیاستگذاران و سرمنشأ توزیع برخی رانت‌ها و مفاسد در تأمین و توزیع این اقلام است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پیش از ارائه بسته جدید ارزی، صفوف کیلومتری برای تقاضای ثبت سفارش تشکیل می‌شد اما با بسته جدید ارزی، این روند متوقف شد.