16
سه شنبه 15 فروردین 1402
شماره 8741
در شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار گل و گیاه به «سازمان آب» آمد

در محله
فعالیت بزرگ‌ترین بازارچه گل و گیاه تکه دوم پایتخت در محله سازمان آب شروع شد. به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۲ گفت: «در گذشته مراکز عرضه گل و گیاه زیادی در محله‌ها وجود داشت و گاه برخی به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کردند .
ویژه
شهردار منطقه۸ از راه‌اندازی و تشکیل کانون نوجوانان ثامن در این منطقه خبر داد و آن را فرصتی برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان دانست.
کار خوب
سال‌هاست جمعی از جوانان جنوب‌غرب تهران، تشکلی برپا کرده اند و بدون دریافت دستمزد، به افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند، مشاوره می‌دهند تا هرطور شده، آنها را «پاک» نگه ‌دارند.

راهی جز مدرسه‌سازی نداشتم

بانی انجمن خیرین مدرسه‌ساز تهران مبدع طرح متریک است
گزارش
همه وجودش عشق به فرزندان این آب و خاک است. می‌گوید بچه‌ها باید در فضای مناسب تحصیل و رشد کنند تا بتوانند در اعتلای فرهنگ کشور بکوشند. باور دارد اگر فرهنگ کشور سروسامان پیدا کند، چرخ اقتصاد می‌چرخد و مشکلات و مسائل اجتماعی کشور هم حل می‌شود. این بینش و اندیشه مردی است که پایه‌گذار انجمن خیرین مدرسه‌ساز تهران است و ساخت صدها کلاس درس در نقاط مختلف شهر را در کارنامه درخشانش دارد.
مجتهدی که ناصرالدین‌شاه از او می‌هراسید

مجتهدی که ناصرالدین‌شاه از او می‌هراسید

هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد پسر جوانی که برای فروش میوه و تره‌بار روستا راهی شهر می‌شد و وقت اذان آستین بالا می‌زد و با آب حوض وسط مدرسه مروی وضو می‌گرفت روزی بشود رئیس مدرسه مشهور مروی و آن‌ قدر در بین مردم و افراد سیاسی نفوذ پیدا کند که ناصرالدین‌شاه هم از او حساب ببرد.
«کتابخانه خدا» در دست سفیران شهرک غرب
«کتابخانه خدا» در دست سفیران شهرک غرب
نقشه راه‌شان را جذب نوجوانان و جوانان همسن و سال خود تعیین کرده‌اند و در این راه از هیچ برنامه‌ای عقب نمی‌مانند. کافی است، مناسبتی پیش رو باشد یا ایده‌ای داده شود؛ بچه‌های مسجد حضرت ابوالفضل ع پیشقدم می‌شوند .
PDF در شهر
کوتاه در شهر
اواخر مهرماه سال گذشته بود که خبر رسید «نازنین فاطمه عیدیان» دانش‌آموز مدرسه شاهد منطقه۴ در چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا که در کویت برگزار شد در رشته دوی ۴۰۰متر با مانع قهرمان آسیا شد.