19
یکشنبه 26 بهمن 1399
شماره 8159
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بررسی‌ها در افغانستان نشان می‌دهد دست‌کم ۵۲درصد خاک این کشور اکنون تحت کنترل نیروهای طالبان است. خبرگزاری پژواک افغانستان در گزارشی اعلام کرد بررسی‌های خبرنگارانش در ۳۸۸شهر این کشور همچنین نشان می‌دهد که 59درصد از جمعیت افغانستان در مناطقی ساکن هستند که تحت کنترل نیروهای دولتی است.
روابط ایران و آمریکا از زمان وقوع انقلاب اسلامی دچار ویژگی دشمنی شدید بین طرفین بوده است، انقلابی که نظام شاه به‌عنوان مهم‌ترین متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه بعد از اسرائیل را سرنگون کرد.
گروه‌های سیاسی لیبی‌ پس از مذاکرات طولانی با میانجیگری سازمان ملل، موفق شدند بر سر انتخاب عبدالحمید دبیبه، به‌عنوان نخست‌وزیر دولت موقت این کشور به توافق برسند. دبیبه که از عرصه تجارت به صحنه سیاست کشیده شده، شاید بتواند در کنار 3عضو شورای ریاست‌جمهوری، با ایجاد آتش‌بس، به یک دهه جنگ داخلی و هرج‌ومرج در این کشور آفریقایی پایان بدهد.

دفاع سرعتی وکلای ترامپ

وکلای مدافع دونالد ترامپ در جلسه محاکمه او در سنا، اتهام تحریک به شورش علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دروغین خواندند
گزارش
وکلای مدافع دونالد ترامپ، قانون نانوشته سرعت در اتمام محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا را رعایت کردند و دفاع از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را کش ندادند و اتهام‌های وارد شده به او از سوی دمکرات‌ها را رد کردند.
PDF جهان
کوتاه جهان
به‌نوشته العربی الجدید، افزایش حملات جنگنده‌های اسرائیلی و روسی به نقاط مختلف سوریه، احتمال وقوع تصادف هوایی و یا حوادثی دیگر از این دست را تشدید کرده است.