02
یکشنبه 26 بهمن 1399
شماره 8159
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حرمت رئیس‌جمهور؛ پاسداری از مردم

نگاه
4روز پیش در 22بهمن 1399، روزی که اساس حاکمیت سیاسی و نظام این کشور با جمهوریت آن پی ریخته شد، در گوشه‌ای از خاک این کشور، مردم شاهد رخدادی ناگوار و ناپسند شدند.

کاسبان یأس مردم

هیأت وزیران: صبوری و سکوت، انتخاب دولت بود، اما اجازه نمی‌دهیم حقیقت قربانی شود
گزارش
«دادستانی اصفهان وعده برخورد با هتاکان به رئیس‌جمهور را داد»؛ این آخرین خبر از سرانجام منازعه جدید دولت با مخالفانش است که اخیرا بی‌پروا جایگاه رئیس‌جمهور را مورد اهانت قرار داده‌اند؛ منازعه‌ای که طی 6‌ماه اخیر سرعت و شتاب بیشتری گرفته است و هرچه بیشتر به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم بر شدت آن افزوده می‌شود؛ روندی که شاید در ظاهر تقابل 2جریان یا گروه سیاسی باشد که در کارزارهای انتخاباتی تشدید می‌شود، اما در عمل و در باطن اثری جز تزریق یأس به جامعه و خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی مردم به مسئولان ندارد.
سهم شورای نگهبان در کاهش مشارکت چنددهم درصد است

سهم شورای نگهبان در کاهش مشارکت چنددهم درصد است

به‌گفته کدخدایی وضعیت اقتصادی، کارآمدی مدیریتی و وعده‌های مسئولان به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ درصد بر میزان مشارکت سیاسی مردم تاثیر دارد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی با خبرگزاری میزان، در پاسخ به سؤالی درباره صلاحیت «هیأت نظارت بر قانون اساسی» گفت: از قدیم شورای نگهبان نظرش این بود که دولت سازوکار جدیدی را نمی‌تواند برای اجرای اصل یکصدوسیزدهم قانون اساسی داشته باشد و بار‌ها هم این موضوع اعلام شده است.
وزارت خارجه مقصر است
حاشیه‌های سفر اخیر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به روسیه همچنان داغ است؛ میسر نشدن دیدار قالیباف با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از چند روز قبل از سفر قالیباف حاشیه‌ساز شده بود و همچنان ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.
حاشیه
راهپیمایی 22بهمن امسال که زیر سایه شیوع ویروس کرونا، با حال‌وهوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد، با برخی حاشیه‌ها همراه بود.