05
یکشنبه 1 اسفند 1400
شماره 8443
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
براساس نتایج مطالعات جهانی زیرسویه‌ جدید اومیکرون یعنی BA2 به‌شدت در حال گسترش است و علائم عفونت شدیدتری نسبت به دیگر سویه‌های پیشین کووید-19دارد. مطالعات انجام شده در ژاپن و آمریکا نشان می‌دهد که این زیرسویه ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشد که به اندازه سویه‌های پیشین کووید-۱۹ ازجمله دلتا توانایی ایجاد نوع شدید بیماری‌ را داشته باشد و به‌نظر می‌رسد مانند سویه اولیه اومیکرون تا حد زیادی از مصونیت ایجاد شده از طریق واکسن‌ها فرار کند.
اخیرا سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی تغییر شرایط مرخصی زایمان را اعلام کرده است، این تصمیم در راستای ماده‌۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اخذ شده است.
‌خبر
سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا و درپیش‌رو داشتن سال جدید و‌ماه مبارک رمضان مدت آموزش رزم مقدماتی در اسفندماه به‌مدت 4هفته تعیین شده است.

تغییر الگوی ابتلا به سرطان در مردان

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به همشهری می‌گوید: به‌دلیل تغییر در سبک زندگی، سرعت ابتلا به سرطان معده به‌عنوان نخستین سرطان در مردان، کاهش یافته و سرطان پروستات جایگزین آن شده است
سلامت
سلامت مردان در خطر است؛ اینها را آمار‌های جمع‌آوری شده از وضعیت سلامت آنها نشان می‌دهد. در هفته سلامت مردان، گفته می‌شود که 97درصد مردان ایرانی در شیوه زندگی خود حداقل یک عامل خطر اصلی دارند، ۵۰درصدشان چاق‌اند، ۸۹درصد تغذیه مناسبی ندارند، ۳۱درصد فعالیت بدنی ناکافی، ۲۰درصد مصرف روزانه سیگار و ۱۸درصد مردان فشار خون بالا دارند.

تهران، رکورددار مرگ در سال‌1400

در ۴۷هفته سال‌جاری ۴۸۵هزارو۶۱فوت در کشور به ثبت رسیده ‌که در این میان استان تهران با مرگ ۸۰هزارو ۷۳۰نفر بیشترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشته و استان ایلام با ۲هزارو ۸۶۵مرگ کمترین آمار مرگ‌ومیر در میان استان‌ها را به‌خود اختصاص داده است.
قرنطینه ابتلا به اومیکرون 7روزه شد
علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، گفت: مطالعات اخیر نشان داده که ۵روز قرنطینه برای اومیکرون کافی نیست و براساس مطالعات جدید اگر کسی پس از ۷روز علائمی نداشته باشد و تست منفی داشته باشد می‌تواند با استفاده از 2ماسک در سرکار حضور پیدا کند و اگر کسی 10روز علائم ندارد می‌تواند بدون تست منفی و با استفاده از 2ماسک در سرکار حاضر شود.
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
طی 8 سال گذشته نرخ «چاقی» دانش‌آموزان رشد داشته و به ازای هر 4دانش‌آموز یک دانش‌آموز مبتلا به چاقی و اضافه‌وزن است. بیش از ۶۵ درصد مادران مبتلا به چاقی هستند و در آینده ۷۵ درصد جامعه دچار معضل چاقی و اضافه‌وزن خواهند بود.
هزار موتورسیکلت در پایتخت در حال تردد است.