13
یکشنبه 1 اسفند 1400
شماره 8443
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قواعد بازی در آخرین روزهای مذاکرات وین

نگاه
اخبار و مستندات موجود نشان‌دهنده رسیدن مذاکرات وین به نقاط حساس و تعیین‌کننده‌ای است. مذاکرات در آخرین روزهای خود قرار دارد. اکنون درست در زمانی قرار داریم که واشنگتن باید «تصمیم نهایی» خود را در موارد اختلافی اتخاذ کند تا پرانتزهای مهم باقیمانده نیز بسته شود.
ویژه
وزارت کشور به‌دنبال انتقاد گرایش‌های رسانه‌ای نزدیک به دولت مبنی بر ابقای فرمانداران دولت حسن روحانی در دولت سیزدهم اعلام کرد: «وزیر کشور هفته گذشته به استانداران سراسر کشور دستور داد که تا پایان سال‌جاری همه فرمانداران را تعیین تکلیف کنند؛ تاکنون وضعیت ۵۳درصد از پست‌های فرمانداری‌ها مشخص شده و بنا به این دستور، مابقی در روند تعیین تکلیف هستند.»
کشورمان با چین تفاهمنامه همکاری را انعقاد کرده؛ از این‌رو شاهد شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق هستیم. بر این اساس مشاهده می‌شود بدخواهان غربی تبلیغات منفی در این خصوص انجام می‌دهند و حساسیت خاصی دارند.
فواد ایزدی در گفت‌وگو با همشهری:

پیشنهاد «بیانیه سیاسی» مشت آمریکا را باز می‌کند

گفت‌وگو
در شرایطی که گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین در حساس‌ترین مقطع خود قرار گرفته و ناظران معتقدند راهی تا احیای توافق هسته‌ای 2015 باقی نمانده، اما به‌نظر می‌رسد موضوع ارائه تضمین از سوی آمریکا که از ابتدای مذاکرات در وین یکی از مهم‌ترین مطالبات جمهوری‌اسلامی ایران بوده، همچنان با گره‌هایی همراه است؛ چالشی که ارائه «بیانیه سیاسی» ازسوی کنگره آمریکا، یکی از راهکارهای ایران برای گره‌گشایی از گفت‌وگوهاست.