24
دو شنبه 2 اسفند 1400
شماره 8444
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تبدیل هنر اعتراضی به هنر انقلاب

خبر
ایده اصلی این نمایشگاه یک بررسی تاریخ نگارانه از مقطع مهمی از تاریخ هنر ایران است. شکل‌گیری هنر نقاشی اعتراضی که قبل از انقلاب نمونه‌هایی از آن در آثار هنرمندان مختلف دیده می‌شود و تحولاتی که در کار هنرمندان نقاش اتفاق می‌افتد، در این مجموعه قابل‌بررسی است.
ویژه
برای آشنایی با حال‌وهوای جامعه هنری ایران در حد فاصل سال‌های 1353تا 1363 فقط نمی‌توان به رویدادهای هنری اکتفا کرد.
اتفاق
چهارشنبه 20بهمن، رئیس‌جمهور به موزه هنرهای معاصر تهران رفت و از نمایشگاه «آینه در آینه» بازدید کرد. سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه» با تعدادی از هنرمندان تجسمی نیز دیدار کرد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

هنر انقلاب در 90قاب

گزارش همشهری از نمایشگاه «آینه در آینه» در موزه هنرهای معاصر تهران
گزارش
قرار بود پیش از این به نمایشگاه «آینه در آینه» بپردازیم که به‌عنوان یکی از بخش‌های چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۲۸دی در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به‌کار کرده بود، اما به موعد برگزاری جشنواره فیلم فجر رسیدیم و درگیر ویژه‌نامه‌ جشنواره فیلم شدیم.
حمایت از هنرمندان تجسمی

حمایت از هنرمندان تجسمی

ما به‌عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بستری را فراهم کنیم تا سایر دستگاه‌های دولتی هم پای کار آمده و برای گسترش هنرهای تجسمی اقدام کنند.
هنر انقلابی و هنرمند انقلابی
هنر انقلابی و هنرمند انقلابی
طبیعتا هر رخداد سیاسی و اجتماعی مهمی روی نگاه هنرمند اثر می‌گذارد و هنرمند واکنش خود را به این رخدادها در آثارش ثبت می‌کند. هر انقلابی که در هر گوشه جهان به وقوع پیوسته با خلق آثاری همراه بوده که درصدد ثبت و ضبط تحولات جدید بوده‌اند. گاه تحولاتی که بعد از انقلاب در هنر یک کشور رخ داده، به ایجاد سبک‌های جدید منجر شده است.
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
نمایشگاه «آینه در آینه» از دوره اعتراضی انقلاب مشروطه و هنرمندان مستقل آغاز می‌شود و تا انقلاب اسلامی ادامه می‌یابد و به دفاع‌مقدس می‌رسد.