25
شنبه 23 مرداد 1400
شماره 8292
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نذری دادن با زیر20 تومن!

یکی از غذاهای سالم برای نذری بی​شک انواع کباب با برنج است.
ویژه
به هر خانه‌ای که وارد شوید، قوانینی دارد.
گدازه‌های نقره‌ای پله‌برقی مترو به سمت سکوی سرد ایستگاه مترو پایین می‌رود که پیرمردی این‌طرف آن‌طرف 60سالگی‌اش دست در دست کیفی چرمی انگار پاهایش روی گدازه‌ها بسوزد  روی پله‌ها می‌دود. پیرمرد پیش از بسته‌شدن‌ در‌های قطار، انگار به خط پایان مسابقه دوی صد متر رسیده باشد هن و هن‌کنان خودش را و لبخندش را  هل می‌دهد به راهروی قطار. جوانی پس از یک روز کاری، طوری از حلقه‌های بالای سرش آویزان است و بازوهایش ورقلمبیده انگار قهرمان مسابقات ژیمناستیک است و می‌توانی هر لحظه منتظر یک حرکت ‌دار حلقه استثنائی از او باشی.
بهزاد فراهانی، بازیگر تراز اول سینما، تئاتر و تلویزیون، درباره مترو، نگاهی همسو با «هرتا مولر» برنده نوبل ادبیات دارد.
در تهران حدودا هفتاد تکیه مهم و تاریخی داریم که هر کدام شروع کننده شیوه‌ای از عزاداری و پذیرایی از عزاداران حسینی بوده است.
همزمان با فرا رسیدن‌ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا امام‌حسینع معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران برنامه‌های فرهنگی ویژه ‌ماه محرم برگزار می‌کند.
سوگِ محرم در تهران برپاست

ایستگاه بعد امام حسین ع

عاشورا و تاسوعای حسینی به یک قدمی شهر رسیده‌اند؛ تهران سیاه پوشیده برای آنها که آب به رویشان بسته شد، صدای «العطش!» از 1400 سال پیش تا امروز طنین انداخته از کربلا تا کوفه، از کوفه تا بصره، از بصره تا خوزستان و سال‌هاست که ایرانی‌ها در غم و شادی، در انزوا و جمع، اشک به گونه می‌آورند از این ظلم مسلم و همیشگی که چون پرچم سرخ رنگ حرم آن امامان، همواره در اهتزاز است و هل من ناصر ینصرنی‌گویان علم‌ها و کتل‌ها و پرچم‌های سیاه را بر گوشه گوشه شهر آذین می‌بندند.
جان ‌سخت در ایستگاه وال‌استریت

جان ‌سخت در ایستگاه وال‌استریت

بعد از 3افسانه مترو که همگی در خطوط متروی افسانه‌ای می‌گذشتند، این بار مترو و ایستگاه مترویی که افسانه «جان‌سخت ۳»یا «جان سخت با یک انتقام»در آن اتفاق می‌افتد یک ایستگاه متروی واقعی در یک شهر واقعی است.
در زیرزمین‌های قسطنطنیه !*
در زیرزمین‌های قسطنطنیه !*
سال‌ها پیش درست وقتی که ویر ترکیه‌رفتن تازه افتاده بود به جان ایرانی‌ها، یک نظرسنجی غیررسمی در خبرگزاری ایسنا نشان داد که بخش قابل‌توجهی از مسافران خروجی از کشور مایلند سری به استانبول هم بزنند و مهر اداره گذرنامه این کشور روی پاسپورت‌هایشان نقش ببندد.
این روزها که متروی تهران به‌دلیل شیوع کرونا کمی خلوت‌تر از قبل شده، جیب‌برها کمتر به‌خودشان جرأت می‌دهند دست به کاری بزنند و در عوض کلاهبرداران مشغول به‌کار شده‌اند و همه توان‌شان را برای فریب دادن و سرکیسه‌کردن مسافران به‌کار گرفته‌اند.