20
سه شنبه 27 آذر 1397
شماره 7555
دانش‌وفناوری
23023644
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محققان می‌گویند،  کشف حیات در مریخ منوط به جست‌وجوهای بیشتر در ساختارهای داخلی این سیاره است.
لنزهای هوشمند مبتنی بر هیدروژل که به یک ریزتراشه سیلیکونی مجهز هستند، می‌توانند برخی از بیماری‌های چشمی را درمان کنند. این لنزهای مبتنی بر فناوری نانو که توسط مرکز تحقیق و نوآوری نانوالکترونیک و فناوری‌های دیجیتال ساخته شده، دارای یک ریزتراشه سیلیکونی،  یک چراغ نوری ال‌ای دی و یک آنتن فرکانس‌ رادیوییRF  برای انتقال بی‌سیم انرژی است.
شرکت لیفت طرح جدیدی برای اطلاع‌رسانی وسایل نقلیه خودران ارائه داده است.
چشم انداز
مرکز همتا که در زمینه رجیستری گوشی‌های مسافرتی فعالیت می‌کند،  درباره شیوه ثبت گوشی‌هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، ‌اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

باگ‌های خطرناک در سایت‌های دولتی

به‌تازگی یک هکر کلاه‌سفید با ترفندی ساده از سایت مخابرات ایران مشخصات مشترکان ADSL و شماره موبایل آنها را استخراج کرد. این هکر در گفت‌وگو با همشهری گفته موارد مشابه بسیاری در سایت‌های دیگر دولتی وجود دارد
توییت یک هکر کلاه‌سفید خطاب به وزیر ارتباطات اخیرا جنجالی در فضای مجازی به راه انداخته و نگاه‌های بسیاری از کارشناسان مجازی را به یک مشکل قدیمی معطوف کرده است؛ باگ‌های امنیتی و بی‌توجهی شرکت‌ها به حفظ حریم خصوصی کاربران.
جنجال تراشه در پاسپورت

جنجال تراشه در پاسپورت

به تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با ادعای کشف تراشه جی‌پی‌اس در پاسپورت‌های ایرانی دست به‌دست می‌شود. اما این چیپ واقعا چیست و به چه دردی می‌خورد؟
این روزها فیلمی در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده که در آن نشان می‌دهد تراشه الکترونیکی در گذرنامه‌های ایرانی وجود دارد.
بازگشت رؤیای رکوردشکنی سرعت روی زمین
بازگشت رؤیای رکوردشکنی سرعت روی زمین
چندسالی است تیمی متشکل از متخصصین هوافضا و مهندسین مکانیک قصد دارند با پروژه Bloodhound رکورد سرعت 1600کیلومتر روی زمین را ثبت کنند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
در تصاویری که اخیرا الکساندر گرست، فضانورد آلمانی در توییتر منتشر کرده، می‌توان 4فضاپیمای دیگر را در سکوی ایستگاه فضایی بین‌المللی مشاهده کرد.