28
چهار شنبه 13 دی 1396
شماره 7287
دانش‌وفناوری
23023629
0
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اینترنت برای استارت‌آپ؛‌ مثل برق برای کارگاه

یادداشت
در این روزها با کندی سرعت اینترنت و محدودیت‌هایی که در دسترسی به چند شبکه اجتماعی پرطرفدار داخل کشور فراهم شده، عملا بخشی از کسب و کارهای اینترنتی با چالش‌های جدی روبه‌رو شده‌است.
ویژه
لانچرها برنامه‌هایی هستند که به واسطه آنها می‌توانید نقش و رنگ رابط کاربری اندروید را دگرگون کنید.
خبر
محققان استرالیایی با الهام از ایده ناسا موفق به ابداع تکنیکی مشهور به پرورش سریع شدند که تولید گندم را 3برابر حال حاضر کند. این محققان می‌گویند با کمک چراغ‌های ال‌ای دی طی یک سال می‌شود ۸ بار گندم و جو پرورش داد.

استارت‌آپ‌ها زیر تیغ کند اینترنت

گفت‌وگوی همشهری با فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی درباره کندی اینترنت در روزهای اخیر
استارت آپ
قطع شدن و کندی اینترنت در ایران، کسب‌وکارهای این00000ترنتی زیادی را تحت‌تأثیرقرار داده است. حتی اگر فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام را درنظر نگیریم، در دسترس نبودن ارتباط اینترنتی عادی در برخی از مناطق یا کند شدن آن در چند روز گذشته دردسرهایی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد کرده است.
درمان زخم‌های دیابتی با امواج آکوستیک

درمان زخم‌های دیابتی با امواج آکوستیک

از مشکلات مهم بیماران دیابتی زخم‌هایی است که حتی ممکن است در صورت حاد شدن وضعیت باعث قطع عضو شود. یک شرکت آمریکایی نخستین دستگاه را با تأیید سازمان غذا و داروی این کشور FDA ساخته که به کمک امواج آکوستیک این زخم‌ها را درمان می‌کند.
سنگ‌های مریخ مثل اسفنج
سنگ‌های مریخ مثل اسفنج
کشف آب در سیارات دیگر همیشه یکی از اهداف دانشمندان بوده است. به گزارش ساینس، تحقیقات جدید اما نشان می‌دهد احتمالا علت ناپدید شدن آب در مریخ، به‌خاطر خاصیت جذب آب توسط سنگ‌های این سیاره است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
تایپ روی صفحات لمسی به‌شدت ساده‌تر از گوشی‌های قدیمی شده؛ با این حال می‌توان با چند روش ساده، سرعت تایپ را با استانداردهای حال حاضر گفت‌وگوهای اینترنتی بالاتر برد.