9
دو شنبه 11 دی 1396
شماره 7285
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بزرگراه صدر یک اشتباه استراتژیک بود

گپ و گفتی با پیروز حناچی، استاد شهرسازی دانشگاه که اکنون بر صندلی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نشسته است
گفت وگو
نه یک استاد دانشگاه، نه یک منتقد و نه یک نظریه‌پرداز؛ مردی که روبه‌رویم نشسته‌ است هیچ‌کدام از اینها نیست؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.
ویژه
سرگرم‌کردن آدم‌ها در فضاهای شهری، برای تشویق‌شان به انجام کاری یا تحمل‌پذیرکردن شرایط غیرعادی، کاری ا‌ست که ما چندان آن را بلد نیستیم.
رودکی را البته که همه می‌شناسید و می‌دانید که «آن تیره‌‌چشم شاعر روشن‌بین» نخستین کسی بود که شعر را در حد یک هنر ارتقا داد.
نیمه‌های شب صد‌‌‌ای پیجر بلند‌‌‌ می‌شود‌‌‌. رابرت است؛ پریشان و به‌هم‌ریخته. با نامزد‌‌‌ش د‌‌‌عوا کرد‌‌‌ه و از خانه زد‌‌‌ه بیرون. می‌خواهد‌‌‌ شب پیش من بماند‌‌‌؟
خشکسالی
خشکسالی معضلی نیست که بتوان از کنارش به راحتی گذشت.
جواد حیدری؛ پژوهشگر سیاست شادکامی:

ثروت همیشه‌ به شادی نمی‌رسد

در طول تاریخ اندیشه سیاسی همواره از حکومت‌ها انتظار می‌رفته که 3چیز را تضمین کنند: عدالت، امنیت و آزادی. بحث‌ها، جدل‌ها، نظریه‌پردازی‌ها و قلم­فرسایی‌های زیادی در این زمینه شده و تحولات سیاسی بسیاری بابت رسیدن به این سه مهم، صورت گرفته است
هستم اما بی‌خانمان

هستم اما بی‌خانمان

خسته‌ است و دمغ؛ روزگار را نه به‌تمامی اما کم‌وبیش سیاه می‌بیند.
مرا عهدی‌است با شادی...
مرا عهدی‌است با شادی...
چنان که ابن‌سینا در کتاب «اشارات» و ذیل عنوان «بهجت و سعادت» مطرح می‌کند، «لذت»، چیزی جز درک آن موضوعی که کمال تلقی می‌شود
خودکارکردن و اتوماسیون، در حال تغییردادن روزنامه‌نگاری‌است.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
به مغازه‌اش که وارد می‌شوم بلافاصله بوهای خوش گل‌های مختلف به استقبالم می‌آیند اما از کسی خبری نیست! جلوتر، یک در شیشه‌ای کشویی منتظرم است.
جایزه سالانه یحیی با معرفی برگزیدگان امسال خود در هفته پایانی آذرماه، چهارمین دوره‌اش را پشت سر گذاشت؛ جایزه‌ای محیط‌زیستی که طی این سال‌‌ها توانسته به جایزه‌ای معتبر و تأثیرگذار در این زمینه تبدیل شود.