9
یکشنبه 3 دی 1396
شماره 7278
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یکی از ارکان نگاه عوامانه به موضوعات اجتماعی، این است که هرکس که سازش‌ناپذیر باشد و با هیچ‌کس و هیچ‌چیز کنار نیاید، شجاع‌تر از کسی‌است که اهل گفت‌وگو و مدارا و توافق است.
شباهت و نزدیکی‌ای وجود دارد میان شب کریسمس و شب یلدا؛ هر دو تقریبا همزمان‌اند با هم 3 شب فاصله دارند و در هر دو، آن چیزی که مهم است، جمع‌شدن خانواده و شام‌خوردن و دورهم‌بودن است.
آنهایی که کارهای حامد ثابت را دنبال‌ کرده‌اند، می‌دانند که چه آهنگساز باذوقی‌است

حاشیه‌های تلخ لبخندهای کودکانه

روایت خبرنگار همشهری از حومه‌نشینی در شهر مشهد
حومه‌نشینی
شت کاشی‌های فیروزه‌ای مقبره خواجه‌ربیع، محله نه‌چندان خوشنامی وجود دارد که به گفته برخی از اهالی، پس از تاریک‌شدن هوا، راننده‌تاکسی‌ها هم حاضر نیستند به آن پا بگذارند. خیابان نام لطیفی به نام «مهر مادر» دارد ولی اهالی محل می‌دانند که در این محله، خانه‌هایی وجود دارد که اثری از مهر مادری در آن نیست.
مجله‌ای تأثیرگذار است که مردمی باشد

مجله‌ای تأثیرگذار است که مردمی باشد

مجله‌های ایران در روزگاری که رسانه‌های مجازی وجود نداشت، بسیاری از مردم را به خود مشغول می‌کردند و تأثیر زیادی بر جامعه می‌گذاشتند اما به نظر می‌رسد که در این سال‌ها، سنت مجله‌خوانی در میان مردم رنگ ‌باخته و مجلات به‌سختی روزگار می‌گذرانند.
مدرسه مستعمره کنکور
مدرسه مستعمره کنکور
یکی از مسائل هرروزه من با فرزندم که به مدرسه ابتدایی می‌رود این است که چگونه فرصت داشته باشد کتاب بخواند
درباره گروه تروریستی داعش، تا سال‌ها می‌توان کتاب نوشت و فیلم ساخت و روایت کرد. موصل، دومین شهر بزرگ عراق که زمانی رهبر این گروه تروریستی با سخنرانی در آن، خلافت جعلی خود را اعلام کرد، یکی از مکان‌هایی است که می‌توان روایت‌‌های تکان‌دهنده‌ای از چگونگی زندگی زیر سایه این گروه را در آن یافت. ‌

قتل‌نفس پروفسور انجلیس در تهران

یادداشت
گاه درد گرسنگی، درد فقر، درد توسعه‌نایافتگی‌‌‌های ‌فرهنگی و... آنچنان زیاد توی چشم می‌زند که دیگر کسی به بی‌‌هویتی معماری تهران امروز، توجهی ندارد. طهران من حراج! طهران من از دم قسط!