24
سه شنبه 8 مهر 1399
شماره 8050
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سانسور و سرکوب مطبوعات جلوی آزادی جراید را گرفته بود و در این وضعیت روزنامه‌هایی که از نیروهای آموزش‌دیده و ماهر برخوردار بودند، راحت‌تر می‌توانستند از روزنه‌های کوچک باقی‌مانده تنفس کنند و به حیات‌شان ادامه دهند.
چند سال باید از «وداع با اسلحه» می‌گذشت و از زندان عبور می‌کرد تا به «تاریخ فلسفه غرب» برسد و بشود نجف دریابندری.
شاه را پاترون، یعنی ارباب، خطاب می‌کرد و مقام نخست‌وزیر را تا سطح رئیس‌دفتر شاه تنزل داده بود و همین هم سبب طویل‌المدت‌شدن دوران نخست‌وزیری‌اش شد.
درباره برنامه «گل‌ها» و کیفیت هنری، خاطره‌سازی و دلدادگی عمومی نسبت به آن زیاد گفته شده و در سال‌های اخیر پژوهش‌ها، تألیفات و ارائه‌های درخور توجهی هم از آن صورت گرفته است.

داریوش فیلم تقدیم می‌کند

استقبال مردم فصل تازه‌ای در دوبله فارسی در ایتالیا رقم زد
هرقدر تلاش‌های آلکس آقابابیان که داریوش فیلم را در جایی که زندگی می‌کرد خیابان نادری کوچه گلبهار تاسیس کرده بود، در اینجا بی‌نتیجه بود، حضور در ایتالیا ثمربخش از کار درآمد.
ناصر ملک‎مطیعی، ژان پل سارتر

ناصر ملک‎مطیعی، ژان پل سارتر

دست‌های آلوده در تئاتر تهران اجرا می‌شود
در رپرتاژ آگهی نمایش دست‎های آلوده نوشته ژان پل سارتر با ترجمه جلال آل‎احمد که در تهران مصور منتشر شده، به تصویری از ناصر ملک‎مطیعی می‎رسیم.
جدیت یک مرد شوخ‌طبع
جدیت یک مرد شوخ‌طبع
ژازه تباتبایی گالری هنر جدید را تأسیس می‌کند
برخلاف ماهیت طنازانه و شوخ و شنگ آثار ژازه تباتبایی یا همان سیدعلی طباطبایی، او تقریباً در تمامی طول حیاتش چهره‌ای جدی در هنر مدرن ایران به شمار می‌آمد. جدا از هر چیزی او تقریباً تمامی زندگی‌ا‌ش را وقف هنر کرد.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
ابراهیم رمضانی، پسر میرزا علی‌اصغر کتابفروش و برادر محمد رمضانی، مؤسس انتشارات کلاله خاور، از زمانی که چشم باز کرد خود را در خانواده‌ای یافت که دغدغه نشر و کتاب داشتند.