07
سه شنبه 8 مهر 1399
شماره 8050
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آخرین روز هفته دفاع‌مقدس فرصتی بود تا محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ساعتی را با خانواده‌های شهدای وزارت خارجه بگذراند. او در این جلسه با ادبیاتی تند مقامات آمریکایی را مورد خطاب قرار داد و آنان را تروریست، دروغگو و ترسو خطاب کرد و تشری هم به اروپایی‌ها زد.
رئیس قوه قضاییه به سخنان اخیر رئیس‌جمهور تلویحا واکنش نشان داد؛ سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قضایی با تأکید بر اینکه دشمن در هیچ عرصه‌ای نتوانسته ملت ایران را متوقف کند و امروز هم با تدبیر می‌توان از شرایط موجود پیروزمندانه عبور کرد، خطاب به مسئولان اجرایی متذکر شد: «ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به اقدامات دشمن درست نیست و ضعیف نمایی ما دشمن را در تصور اثرگذاری اقداماتش و تداوم خباثت‌ها و توطئه‌هایش تشجیع می‌کند.»
گفت‌وگو با امیر دریادار سیدمحمود موسوی، معاون عملیات ارتش درباره ابهامات دفاع مقدس و سوال 30ساله که آیا جنگ مدبرانه اداره شد؟

تدبیر و جنگ

قطعا در دوران دفاع مقدس اقدامات و عملیات‌هایی کردیم که برخی سنجیده و کارآزموده نبود. وقتی اسرای ما به کشور بازگشتند و اطلاعاتی را همراه آوردند، فهمیدیم می‌شد برخی جاها بهتر کار کرد / هنوز هم نمی‌توانیم بعد از 32 سال اسرار جنگ را بگوییم
نظامی
37سال سابقه خدمت در ارتش دارد و طولانی‌ترین مسئولیت‌های خود در این نهاد نظامی را به فرماندهی عملیات‌ گذرانده است.