02
شنبه 27 آذر 1400
شماره 8390
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گزارش اخیر صداوسیما درباره حقیقت ماجرای ضرب‌وشتم گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، زوایای پنهان ماجرایی را فاش کرد که در روزهای اخیر زمینه‌ساز جوسازی رسانه‌های ضدانقلاب علیه جمهوری ‌اسلامی شده‌ بود؛ ماجرایی که برخی جریان‌های سیاسی و همچنین رسانه‌های ضدانقلاب می‌کوشیدند مستقیم و غیرمستقیم، مقام‌های جمهوری ‌اسلامی را در بروز چنین حادثه تلخی دخیل دانسته و با جریان‌سازی رسانه‌ای، موج تبلیغاتی تازه‌ای را علیه کشورمان راه بیندارند.
دولت
سفر استانی رئیس «دولت مردمی» در دوازدهمین دور خود به مرکز ایران، «یزد» رسید. سیدابراهیم رئیسی حل‌وفصل مشکلات فوری استان‌ها را از عقب‌ماندگی‌های استان‌های مرزی شروع کرد و در ادامه به استان‌های صنعتی‌تر نزدیک شد.

ادامه مذاکرات؛10روز دیگر

توافق آژانس انرژی اتمی و تهران، تحرک تازه‌ای به مذاکرات داد
برجام
بعد از یک هفته مذاکرات فشرده در وین، در نهایت دور اخیر گفت‌وگو‌های ایران و 1+4 در حالی پایان یافت که طرفین به پیش‌نویس جدیدی که در آن نظرات ایران اعمال شده است، دست یافتند و درصورت نهایی‌شدن، این متن مبنای رایزنی‌های آتی قرار خواهد گرفت.

نقل قول/ محمدجواد حاج علی‌اکبری

خطیب نمازجمعه تهران: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وقتی می‌بیند شرکای راهبردی‌اش مثل عربستان و امارات به ایران نزدیک شده‌اند و می‌خواهند با ایران مذاکره کنند، سراسیمه خودش را به امارات می‌رساند، اما این حضور برای آنها چیزی جز بدبختی نخواهد داشت.
گرگیج برکنار شد
در پی سخنان تفرقه‌افکنانه مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه سابق اهل سنت شهر آزادشهر در نمازجمعه ۱۹آذرماه و اعتراض گسترده علما و امامان جمعه اهل سنت سراسر کشور، او از سوی آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان برکنار و امام جمعه جدید معرفی شد.