12
شنبه 27 آذر 1400
شماره 8390
سلامت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اولین مجوز پذیرش مسافر به کشور اروپایی با واکسن ایرانی کرونا صادر شد و براساس اعلام وزارت خارجه کشور از این پس مسافرانی که واکسن‌ ایرانی تزریق کرده باشند، مشکلی در دریافت ویزای سفر به مجارستان را نخواهند داشت.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۷۰درصد کل جمعیت کشور نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در جمعیت بالای ۱۲سال، این عدد به بالای 86درصد می‌رسد.
گزارشی از وضعیت مراجعه و بستری در بیمارستان روانپزشکی«روزبه» پس از شیوع کرونا

قصه 207 تخت و قانون 54 روز

تمام 207تخت بستری بیمارستان، پر است؛ پر از آدم‌های دور و خسته . آنها پشت میله‌های سفید در میان قاب فلزی پنجره تنهایی خود، نگاهشان به درختانی است که هر روز صبح، گنجشک‌ها را میزبانند. گنجشک‌ها، ساعت ملاقات نمی‌شناسند، آنها همراهان همیشگی‌شان هستند میان حیاط پاییزی آذر‌ماه که هنوز سرمایش را به جان اهالی نینداخته است. بیمارستان روانپزشکی روزبه، پایین‌تر از یکی از مهمترین میدان‌های شهر نشسته؛ میدان انقلاب. اهالی بیمارستان اما در میان اتاق‌های کرم رنگ خود، کیلومترها دور از هیاهوی آدم‌های عجول شهر، روی تخت‌های فلزی‌شان آرام گرفته‌اند و کند و پیوسته، صبح را شب می‌کنند و شب را صبح. حیاط بزرگ بیمارستان، هر دقیقه پر و خالی می‌شود از آدم‌هایی که یا برای کارهای اداری و ترخیص بیمار‌شان آمده‌اند یا مریضی دارند که می‌خواهند بستری‌‌اش کنند.