02
یکشنبه 14 شهریور 1400
شماره 8306
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به عضویت شورای نگهبان

رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.
ویژه
همزمان با اینکه رئیس جمهوری درصدد است با انتخاب استانداران وی‍ژه برای استان های محروم اسباب توسعه متوازن و رفع محرومیت را در برخی نقاط کشور فراهم کند ، در مجلس جمعی از نمایندگان با تدوین طرحی با عنوان ایجاد وزرای منطقه‌ای  در صدد تقویت بنیه  اقتصادی کشور بر‌آمده اند.
پس از معرفی کابینه و انتخاب سردار«احمد وحیدی» به‌عنوان وزیر کشور یکی از پرسش‌های مطرح این است که آیا یک فرد نظامی موفق خواهد شد وعده اصلی دولت در حوزه سیاست داخلی یعنی احیای اعتماد عمومی و افزایش رضایتمندی اجتماعی را محقق کند؟   آیا سپردن فرمان سیاست داخلی به نظامیان آسیب زا نخواهد شد؟  در این زمینه با «ناصر ایمانی»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی به گفت‌وگو نشستیم.

فرمان سیاست داخلی به کدام سمت می‌رود؟

رئیسی احیای اعتماد عمومی را ماموریت دولتش می‌داند؛ ضرورتی که پیش‌برنده آن در گوشه و کنار کشور استانداران و معاونان وزیر کشور خواهند بود
گزارش
یک‌ماه پس از تشکیل دولت سیزدهم و آغاز به‌کار کابینه سیدابراهیم رئیسی، نگاه‌ها در سیاست داخلی به رویکردهای کلان دوره جدید وزارت کشور و در راس آن انتخاب استانداران و معاون سیاسی وزیر کشور است؛ جایگاه‌هایی که پیش‌برنده فرمان سیاست داخلی دولت در گوشه و کنار کشور خواهد بود؛ چراکه استانداران به‌عنوان سفیران داخلی دولت بایدها و شایدهای سیاست داخلی رئیس‌جمهور را بر عهده خواهند داشت.
برگزاری نشست سران قوا به میزبانی مجلس

برگزاری نشست سران قوا به میزبانی مجلس

نشست سران سه قوه دیروز  با میزبانی مجلس  در بهارستان برگزار شد، این  نشست، دومین جلسه سران سه قوه پس از تشکیل دولت سیزدهم به ریاست سید‌ابراهیم رئیسی است.
روی خط خبر / اما و اگرهای برگزاری مراسم اربعین
سیدابراهیم رئیسی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و گفت: بدون تردید درصورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تأیید وزارت بهداشت و درمان هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند.