2
پنج شنبه 3 مهر 1399
شماره 8046
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پارازیت بی‌بی‌سی روی تاریخ جنگ

پخش یک مستند از شبکه بی‌بی‌سی فارسی همزمان با هفته دفاع‌مقدس، انتقادات و واکنش‌هایی را به‌دنبال داشت
نکته روز
​​​​​​​همزمان با سالگرد هفته دفاع‌مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی، شبکه بی‌بی‌سی فارسی با پخش یک مستند تلاش کرده تا چنین القا کند که رازهای مگویی را از اختلافات فرماندهان سپاه برای نخستین‌بار افشا می‌کند، اما کارشناسان سیاسی و نظامی بر این باورند که هیچ‌چیز تازه‌ای در این مستند وجود ندارد که بر دانش ما از جنگ اضافه کند.
عکس خبر
​​​​​​​مراسم افتتاح موزه دفاع‌مقدس در ۸ استان کشور به‌صورت ویدئوکنفرانسی و افتتاح نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع‌مقدس و مقاومت صبح چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تهران برگزار شد.

در جنگ اقتصادی هستیم

جمهوری اسلامی ایران از سال59 با تحریم اقتصادی مواجه بود اما جنگ اقتصادی از سال97 علیه ایران شروع شد و آمریکا در این جنگ با تمام امکاناتش به میدان آمده است
دولت
حسن روحانی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت ترامپ از سال 97با توهمات مشابه توهمات صدام و محاسبات غلط، جنگ اقتصادی تمام‌عیاری را آغاز کرده است، گفت: همانطور که صدام متوهم، برگزاری جلسه ادامه مصاحبه آغاز جنگش با ایران را به هفته آینده در اهواز موکول کرده بود، اعضای دولت آمریکا هم دقیقا با تکرار کار صدام، پس از پاره کردن برجام و تحمیل جنگ اقتصادی می‌گفتند چند‌ماه دیگر وارد تهران می‌شویم و اینها 40سالگی انقلاب را نخواهند دید و چنین تخیلاتی داشتند.
تعیین‌تکلیف وزارت صمت بعد از 4‌ماه سرگردانی

تعیین‌تکلیف وزارت صمت بعد از 4‌ماه سرگردانی

رزم‌حسینی گزینه معرفی‌شده دولت باسابقه طولانی در جبهه و جنگ شاید بتواند از مجلس انقلابی رأی اعتماد بگیرد. شایعه دوتابعیتی بودن او از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی تکذیب شده است
سرانجام بعد از قریب 4‌ماه سرگردانی وزارت صمت، قرار است سه‌شنبه آینده بهارستان با بررسی رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری به بلاتکلیفی بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت پایان دهد.
جنگ لفظی دیپلمات‌های ایران و آمریکا
مجید تخت‌روانچی: سخنان ترامپ تکراری و انتخاباتی بود
​​​​​​​اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل نه‌تنها از نظر شکل و شمایل با سال‌های قبل تفاوت داشت که از نظر محتوا هم با نشست‌های قبلی قابل مقایسه نبود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب اعضای فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: محمدباقر قالیباف به‌عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد.