20
پنج شنبه 3 مهر 1399
شماره 8046
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تأثیر موسیقی بر آلزایمر

علائم ضعف حافظه و اختلال عملکرد آن، گیج بودن، ناتوانی در شناختن خود یا افراد دور و بر و همچنین ضعف روحی و بی‌علاقگی نسبت به پیرامون از جمله نشانه‌های آلزایمرند. این بیماری برای خانواده فرد بیمار نیز بسیار دشوار است.
ویژه
خانه‌نشینی برای من یک آموزش اجباری بود. آموختم به بودن‌ها دیر عادت کنم و به نبودن‌ها زود. آدم‌ها نبودن را بهتر بلدند. آموختم گاهی‌وقت‌ها هیچ واژه‌ای آرامت نمی‌کند. آموختم گاهی از زیاد نزدیک شدن فراموش می‌شوی.
طی چند هفته گذشته، 2طرح مختلف از سوی نمایندگان مجلس در مورد ساماندهی پیام‌رسان‌های خارجی و مدیریت فضای مجازی تدوین شده است.
2سال پیش در چنین روزی سینمای ایران مردی را از دست داد که در روزهای جنگ با ساخت فیلم مردی که زیاد می‌دانست1363 احتکار کالا توسط برخی سودجویان را به نقد کشید.
طرح روز
پسری در چین 17سال گذشته را صرف یافتن قاتل پدرش کرده و هنوز به جمع‌آوری مدارک مشغول است.
یکی از سالم‌‌ترین اسکلت‌های تیرانوسوروس رکس که تاکنون کشف شده، قرار است ‌ماه آینده در نیویورک به حراج گذاشته شود و تا ۸میلیون دلار روی آن قیمت گذاشته‌اند.

عکس روز

عکس روز
ازدواج با عشق سال‌های کرونا

ازدواج با عشق سال‌های کرونا

دختر و پسری که به لطف خانه‌نشینی‌های پس از کرونا یکدیگر را در بالکن آپارتمان‌هایشان دیده بودند، ازدواج کردند.
پرفروش‌تر شدن صفحه از سی‌دی
پرفروش‌تر شدن صفحه از سی‌دی
نجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا RIAA در تازه‌ترین گزارش خود درباره صنعت موسیقی این کشور اعلام کرد برای نخستین‌بار از دهه۱۹۸۰ بدین‌سو، فروش صفحه گرامافون از فروش سی‌دی پیشی گرفته است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هم‌اندیشی سه‌روزه‌ «بر خوان شمس و مولانا» به مناسبت روز بزرگداشت شمس و مولوی به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و با حضور شمس‌پژوهان و مولوی‌پژوهان، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، هفتم، هشتم و نهم مهر ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
طبق تحقیقات انجام شده تا سرعت ٨٠ کیلومتر در ساعت اختیار خودرو 100 درصد‏ با راننده است.
نام تهران برای نخستین بار در یکی از نوشته‌های تئودوسیوس یونانی در حدود اواخر سده دوم پیش از میلاد به‌عنوان یکی از توابع ری ذکر شده‌است.