08
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
شماره 8760
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سادگی در نخستین روز‌ماه مه

سالروز
نگاهش مانده به کاغذی که رویش نوشته‌اند«به یک کارگر ساده نیازمندیم». مرد لاغر تنش را تکیه می‌دهد به دیوار. کارگر ساده است. 27 سال است که کارگر ساده است؛ چه آن وقت‌ها که بوی وحشتناک مرغداری ته شهر را به جان می‌خرید، چه آن سال‌ها که استکان‌های کمرباریک چای را در قهوه‌خانه نمور وسط بازار می‌داد دست مردم.
ویژه
اولین خبر خوب امروزمان را یک جوان باانگیزه دهه شصتی از دیار گیلان رقم‌زده است. «علی حسن‌نیا دستکی» که با نوآوری و طراحی ماشین باگی از لوازم استوک، دست به یک ابتکار جدید و کم‌نظیر زده است.
شما مثل یک آدم معمولی زندگی‌تان را می‌کنید، آن وقت، شبی بی‌دلیل از خواب می‌پرید. اول ذهنتان به شام شب گیر می‌دهد که سر دلتان مانده است، اما بعدش می‌فهمید که بالاخره در زندگی شما هم زخم‌هایی پیدا شده است که مثل خوره، روح آدم را در انزوا می‌خراشد و می‌تراشد.
همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات زندانیان بعد از آزادی، پیدا کردن شغل مناسب است. به همین دلیل هم معمولا در زندان‌ها، مهارت‌های شغلی مختلفی به زندانیان آموزش داده می‌شود تا بعد از آزادی بتوانند برای خود کار و کسبی دست و پا کنند.
یک دانش‌آموز در آمریکا، در اقدامی شجاعانه، به داد سرنشینان اتوبوس مدرسه رسیده و به قهرمان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.
تائیدهای مجازی

آخرمصور

اثر جتیت‌کاستانا
صید ماهی پیشاتاریخی

صید ماهی پیشاتاریخی

یک مرد در میسوری آمریکا، بی‌خبر از همه جا دلش را برای صید گربه‌ماهی صابون زده بود، اما در اتفاقی نادر، یک ماهی پیشاتاریخی به‌شدت کمیاب به تورش خورد.
کار در ازای علم
کار در ازای علم
آدم‌ها وقتی می‌توانند ارزش چیزی را بدانند که سطح آگاهی آنها درباره اهمیت آن موضوع بالا برود.

گاز بده، شارژ شو

قصه شهر
دنیا خیلی پیشرفت کرده، اما همین حالا هم تصور اینکه در یک اتوبان گاز بدهیم و ماشین‌مان شارژ شود، کمی تخیلی به‌نظر می‌رسد، اما این ایده، واقعی‌تر از خیال است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فیلم تایتانیک، جایگاهی تاریخی در سینما دارد و زندگی حرفه‌ای بازیگران و کارگردانش را متحول کرده.
همواره با عاجز شدن فکر بر اثر احساسی بی‌امان، نوعی پناهگاه پدید می‌آید.
فیلم تایتانیک، جایگاهی تاریخی در سینما دارد و زندگی حرفه‌ای بازیگران و کارگردانش را متحول کرده.