24
یکشنبه 28 آذر 1400
شماره 8391
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حالا که کرونا کمی ته کشیده، دردانه‌های یتیمی که دلشان پوسیده به یک جشن ساده فکر می‌کنند. به اینکه یلدا پاورچین‌پاورچین از راه برسد و به سکوت خاک کرده لب‌ها پایان دهد و بوی کاغذرنگی را به مشام‌شان برساند.
فیسبوک اعلام کرده دست‌کم 1500اکانت تقلبی شرکت «مکعب سیاه» Black Cube را در پلتفرم خود کشف و تمام آنها را حذف کرده است.
براساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه به‌صورت متوسط یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۵۷ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش 2درصدی و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۴۱ درصدی را تجربه کرده است.
6سال پیش در چنین روز‌هایی چند روز پیش از زمستان شخص ناشناسی که شاید یقه پالتو‌اش را بالا زده بود تا سوز سرمای مشهد آزارش ندهد، رفت پای یک دیوار و بعد چند دست لباس و کاپشن به گل‌میخ آویز‌های فلزی دیوار آویزان کرد و چند لحظه بعد در پیچ خیابان ناپدید شد.
دختران ایرانی دل بسیاری از شاعران جهان را برده‌اند. اما شاهانه تبدیل به فسانه شد. هرگاه کتاب‌های «یسه‌نین» به‌ویژه «در مایه‌های ایرانی» و بعدترها «اعترافات یک ولگرد» را می‌خواندم یک دختر سیه‌چشم ایرانی با موهای بافته درنظرم مجسم می‌شد که شاعر روسی در فراقش معتکف شده بود.
در شبکه‌های اجتماعی هر روز با نوعی از تولید محتوا و توزیع گسترده مواجهیم که در آن تصویری از یکی از مدیران یا مسئولان کشور در رده‌های مختلف آمده و زیر آن از قول فرد جمله‌ای نوشته شده است. جمله انتخابی به‌گونه‌ای است که مخاطب را دچار خنده و سپس عصبیت می‌کند

اول آخر

همین که زمین سپید شود، ذوق کودکانه جوانه می زند. قدرت‌نمایی زمستانی در آخرین روزهای پاییز، حوالی سعادت‌آباد تهران
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
همانطور که احتمالا در خبرها دیده‌اید، نقشه کرونایی ایران از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده و اغلب شهرها به رنگ آبی و زرد در آمده است و این یعنی فروکش کردن بحران کرونا و طبعا افزایش سفرهای داخلی و خارجی. آنطور که آمارها می‌گویند تعداد مسافرت‌ها در روزهای اخیر بیشتر شده و مردم با خیالی آسوده‌تر چمدان می‌بندند.