20
سه شنبه 22 مهر 1399
شماره 8061
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا و روزگار این روزهای ما

تگرگ مرگ می‌بارد و زمین چه حریصانه دهان می‌گشاید تا مردگان را در کام خود فرو برد. آخر‌الزمانی است انگار. شاید زمانی برای حذف آدمیان از چرخه حیات، به کیفر آلودن آب و خاک و هوا و دست بردن در قانون گل سرخ.
ویژه
فروش آثار هنری با عنوان «هنرمندان برای لبنان» و با هشتگ # حراج اضطراری برای حمایت از صلیب سرخ لبنان و جبران این فاجعه توسط Taymour Grahne و Noura Al-Maashough برگزار خواهد شد.
یکی از محل‌های مهم و با اهمیت دارالخلافه تهران سبزه‌میدان بود که در واقع میدان اصلی شهر در روزگار قاجاریان به‌حساب می‌آمد.
رمان «دیار خوابگردی» نوشته میا کوتو را مهدی غبرایی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است. آنتونیو امیلیو لیته کوتو که با نام میا کوتو شناخته می‌شود، متولد ژوئیه ۱۹۵۵ در موزامبیک است.
طرح روز
«محمد اکرام» اگرچه بدون ابزار لازم بیلیارد، اسنوکر بازی می‌کند اما با چانه‌ خود، هر بازیکن شهر سمندر در استان پنجاب پاکستان را به چالش می‌کشد.
پس از اینکه به‌صورت ناگهانی تصویری از زنی کف یکی از خیابان‌های مکزیک ظاهر شد بسیاری از مردم این کشور با تصور معجزه بودن این رویداد آن را به مریم مقدس ربط داده و دور آن شمع روشن کردند.

عکس روز

عکس روز
سردرد به خاطر جولان یک کرم

سردرد به خاطر جولان یک کرم

زنی ۲۵ساله که در یک کافه در استرالیا کار می‌کرد، به‌خاطر تارشدن بینایی و ابتلا به سردرد راهی بیمارستان شد. به گزارش ایندیپندنت،  اسکن «ام‌آرآی» ضایعه‌ای به‌طول ۸میلی‌متر در لوب پسین پشت سر او نشان داد.
قطع بی‌سابقه برق در هندوستان
قطع بی‌سابقه برق در هندوستان
قطع ممتد و بی‌سابقه برق سراسری در پایتخت اقتصادی هند باعث شد بسیاری از مردم این شهر دچار دردسر‌ شوند.

سی دی داخل داشبورد

یک نفر تعریف می‌کرد: «چند سال پیش با دوستم از محل برگزاری یک جلسه خارج شدیم. اتومبیلش را کنار خیابان پارک کرده بود. سوار شدیم و راه افتادیم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کودک نازپرورده انتظار دارد همه خواسته‌های او بر آورده شود.
نشست هفتگی شهرکتاب، امروز، سه‌شنبه ۲۲ مهر ساعت ۱۶ به نقد و بررسی 2 کتاب «تحقیقات فلسفی» و «رساله منطقی - فلسفی» ویتگنشتاین اختصاص دارد که با حضور مینو حجت، علی‌اکبر احمدی‌افرمجانی، حسین واله و مالک حسینی به‌صورت مجازی و با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.