20
یکشنبه 5 مرداد 1399
شماره 7997
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بر طبل واکنش ها

چند قرن پیش، این آیزاک نیوتن انگلیسی بود که قانون سوم خود درباره حرکت و سکون اجسام را کشف و کلیات آن را تدوین کرد.
ویژه
از هر3 زن یک زن در دنیا قربانی خشونت خانگی می‌شود. به‌دنبال گسترش ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و محدودیت ایجاد شده توسط دولت‌ها، خشونت خانگی تقریباً در تمام دنیا افزایش پیدا کرده است.
هنگامی که عوامل بیماری‌‌زایی مانند ویروس کرونا به بدن حمله می‌کنند، دستگاه ایمنی از خود واکنش نشان می‌دهد. یکی از پاسخ‌های دفاعی دستگاه ایمنی تولید آنتی‌بادی است.
2 جلد اول سه‌گانه داستانی «سورنا» نوشته مسلم ناصری از سوی نشر افق منتشر شد. جلد اول این‌مجموعه «سورنا و جلیقه آتش» و جلد دوم «سورنا و تابوت ققنوس» نام دارد.
طرح روز
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با دِیو پورتنوی، بنیانگذار «بارستول اسپورتز، Barstool Sports» گفت که توییت کردن را دوست دارد اما اغلب از توییت‌های خود پشیمان می‌شود.
درحالی‌که مشاغل و کسب و کارها در نیوزیلند پس از 8هفته قرنطینه به‌علت ویروس کرونا بازگشایی می‌شوند، جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر این کشور گفته، 4روز کار در هفته می‌تواند اقتصاد را احیا و به کارکنان برای حفظ تعادل میان کار و زندگی کمک کند.

عکس روز

نمایش کپی‌هایی از مشهورترین نقاشی‌های جهان در خانه سالمندان آمستردام - هلند
ردیابی مسافران کرونایی توسط اوبر

ردیابی مسافران کرونایی توسط اوبر

شرکت اوبر به‌عنوان سرویس سفری آنلاین، خدمات رایگانی برای کمک به مقام‌های بخش سلامت عمومی راه‌اندازی کرده است که سرنشینان و رانندگانی را که ممکن است در معرض کووید- 19قرار گرفته باشند ردیابی می‌کند.
بالونی به اندازه زمین فوتبال
بالونی به اندازه زمین فوتبال
اداره کل هوانوردی و فضای آمریکا، ناسا، قصد دارد برای انجام مطالعات اخترشناسی یک تلسکوپ پیشرفته را همراه یک بالن غول‌پیکر به جو زمین بفرستد.

دنیل سیلوا برای دومین بار دلیا اُونز را کنار زد

نیویورک‌تایمز هر هفته فهرستی از آثار پرفروش را در بخش‌های داستانی، غیرداستانی و کودک و نوجوان منتشر می‌کند.

نقش ویتامینD در کنترل کرونا

بررسی ۱۰مطالعه مربوط به نهادهای تحقیقاتی آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی نشان می‌دهد ویتامینD  دردرمان بیماری کووید-۱۹ نقش مهمی دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که در20 سال آینده حدود یک میلیارد و 300میلیون تن زباله پلاستیکی در جهان تولید خواهد شد.
پویش ادبی اقتراح ماسک به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ترویج فرهنگ استفاده از ماسک برای حمایت از کادر درمان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، راه‌اندازی شد.